Alla inlägg den 28 juni 2009

Av Henrik Tiberg - 28 juni 2009 18:53

Nu är dagens GRYMT VARMA långpass (mini) avverkat, här kommer rapporten och så en liten bild:

LöpningTotalt 21,20 km - 97 min(Lång distans 21,20 km - 97 min)Ansträngningsgrad: 13. Något ansträngande

Väder: Klart varmare än +30

Snittpuls: 141Maxpuls: 152

Tillstånd: Normalt

Ställe: 2* Nya Väsby runt

Sällskap: Ipod

Utrustning: Asics DS Trainer (Juni09)

Stretching

Kommentar: Hot, hot, hot.....

Ja, herre j..lar vad det var varmt idag. Över 30 grader i skuggan!!!!

Valde att ta det mkt lugnt och försiktigt i värmen, trotts detta så var pulsen högre än normalt.
Anningen stel i fotlederna till och från, mest i början. Kändes Ok i de skuggiga partierna men för jävligt i solen vilken den mesta löpningen hamnade i:(

(1.36.36)

Av Henrik Tiberg - 28 juni 2009 14:50

Sådär ja, då är första natten på denna jobbevändan avverkad (bara 3 kvar). Natten som gick var fösta natten i år som jag gick omkring i piketröjan hela natten utan att frysa en enda gång:-) Nu är sommaren här på allvar, hoppas bara att den finns kvar när min semester börjar den 20 Juli!!!

Om man bortser från den underbart sköna sommarnatten som jag fick njuta av inatt så var det riktigt lugnt och stilla genom hela arbetspasset, skönt att börja så.


Igår innan jobbet så blev det inte så speciellt mkt gjort, var riktigt trött efter en sen kväll/ natt i Trosa. Det enda som jag egentligen gjorde utöver "införjobbetfix" var att jag sprang ett lite längre distanspass i värmen, 13,8 km avverkades på 1.01.13. Anledningen till att det blev lite längre var helt enkelt att det kändes så pass bra, trotts att det var ca 28 grader varmt i skuggan!!!


Idag så är det tänkt att det skall bli en variant av långpass, tänkte nog ändå hålla detta pass ganska så kort. Det blir nog inte mer än ca 90 min lättare löpning, ca 20- 21 km. Anledningen till att jag väljer ett kortare pass är främst värmen, JUST NU SÅ ÄR DET 29,5 grader i skuggan!!!!!!, sen så är det ju tävling igen nästa helg. Kommer kommande ledighet att vända hemåt till Hjo för att hälsa på lite, man är ju nyfiken på att få träffa sin systersdotter (fick lite nya bilder idag, oj vad sött hon är). I samdand med Hjobesöket så skall jag springa Sommarruset 12 km, ett litet stadslopp som arrangeras i Hjo för 2:a året i rad - vet inte mkt mer än så.


Nu skall jag göra mig klar för hundrastning i värmen innan det är dags att bättra på solbrännan under dagens långpass:-)

Ovido - Quiz & Flashcards