Alla inlägg den 3 juni 2009

Av Henrik Tiberg - 3 juni 2009 12:45

2 nätter på jobbet är nu avverkade, så skulle man ha det jämt. Att jobba 2 nätter är ju precis lagom;)


Det var lite körigt igår då vi ju hade möte och föreläsning om mat för skiftarbetare på jobbet, detta började redan kl. 16.00 så det var full fart från det att jag klev upp tills dess att man satte på jobbet (vaknade kl. 14.30) Mötet var som vanligt bara en genomång av en massa pengaresultat, ganska så trist. Däremot så var det lite kul att företaget/ chefen börjat att bry sig lite mera om våran hälsa!!! Att ta in en dietist som kommer och pratar om hur vi skift/ nattarbetare bör tänka när vi äter är någonting som de ju borde ha tänkt på för lääääänge sedan, på min arbetsplats så är det MC Donald och Findus färdigmat som gäller för 95% av de som jobbar!!! Nu var det väl inte världens bästa dietist som var och höll föredraget, inget nytt som kom fram, men det är ju ändå ett steg åt rätt håll när man lyfter fram frågan på arbetsplatsen. Jag fattar inte riktigt varför dietisterna skall vara så snälla i sina uttalanden?!! Det jag menar är att varför kan de inte bara säga rakt ut till alla som sitter där att den osunda skitten som ni trycker i er kommer på sikt att straffa er, jag vet ju själv hur det blev när jag var ny i nattarbetet. Jag gick ju upp 20 kg (!!!) under mina första år som nattarbetare, dessa kg är tack och lov borta. Nä det skulle vara kul om nån någon gång vågade säga till folk på skarpen att ni är ju vuxna människor som vet bättre än såhär, det kanske är det som är problemet, alla vet ju vad som är rätt och vad som är fel men det går ju att glöma/ bortförklara ......

Den dietisten som igår var där ändrade hela tiden det hon sade då någon reagerade på det som sades, det var till och med så att hon fick det att låta bra att äta godis efter (direkt efter) maten, de tider man skulle äta på var först väldigt viktiga men ju mer folk ifrågasatte detta så var de helt plötsligt mera flytande?!?!? Bra att frågan tagigts upp, men det kan bli bättre!!!


Idag så är jag som sagt ledig, skall till vetrinären på återbesök med Nelly, sedan så skall jag väll ta och ge mig ut på ett mkt lätt joggingpass. Det blir det första mkt lätta passet efter maran, bara känna lite på det:) Med tanke på min långa nedjogg i Lördags så känner jag mig riktigt återställd i kroppen, återstår att se hur den känns under löpning?!?!

Senare ikväll så skall jag försöka summera ihop mina tränings & tävlingsmål inför farmtiden, blicka tillbaka lite på den tränings/ tävlingsvår som varit. Allt detta för att kunna medela coach Walker så att jag kan få en bra skiss för min fortsatta träning. Klart är dock att jag vill ta revanch för den misslyckade våren, jag har ju inte träffat rätt på någon enda tävling hittils i år. Träningen har ju gått kanonbra men det har hela tiden fattats någonting vid tävlingarna och detta skall jag nu ha revanch för till sommaren & hösten:-)

Ovido - Quiz & Flashcards