Alla inlägg den 18 juni 2009

Av Henrik Tiberg - 18 juni 2009 14:54

Idag så är det som rubriken säger, både fest och förbanelse (ilska). Ilskan har dock hunnit lägga sig så nu kan vi ägna oss åt att fira:-)


Vad är det som firas då?!?!?


Nr 1: Jag och Madde firar idag 10 år som ett par!!! Älskar dig!


Nr 2: Jag blev kl. 11.26 idag morbror!!! Min lillasyster värpte fram en enorm tjej (4700 gr tung & 52 lång), Jättegrattis till Linda & Johan samt välkommen lilla tjejen!:-)


Som ni förstår så är det idag FEST som gäller alltså:-) Detta får firas med jobb och löpning:( Kommer säkert bli lite mysfika med Madde innan jobbet oxå.


Nu undrar ni säkert varför jag varit förbannad?!

Vid kl. 23 inatt så stöttade jag på larm vid en ungdomsgård i Husby, stället var öppet (sommartider) så det var fullt ös på platsen. Det var inga som helst konstigheter med att vi var där, alla var trevliga och nyfikna (som vanligt). När vi 10 min efter ankomst åter kom ut till bilarna som stod parkerade ca 25-30 m från entren så var framrutan på min bil krossad, J..LA IDIOTER!!!! Kände att jag bara blev så j..la arg och ville suga tag i första bästa unge i närheten av bilen, ta honom och slå de andra med (de var ca 15 st). Detta var dock bara mina tankar, i verkligheten så behöll jag lugnet. Jag/ vi hade ju inte sett någonting av händelsen så det fanns ju inte mkt att göra, bara att köra ner till kontoret och byta bil (lite pappersarbete och annat strul förstås). Att det bara inte kan ge fan i bilarna, de vågar tydligen inget annat!!!! (kanske tur i och för sig?!?!)


Dagens löpning då, det väntar långa intervaller i stegrande fart. 3-4* 3,5 km med 2-3' pj. Farten kommer på första ligga på ca 4.00- 3.50 min/km, sen 3.50- 3.45, och så 3.40 och till sist ca 3.30 min/km, är inte hundra säker på vart detta skall springas men det lutar lite åt att jag lägger det så avslutande 3,5 km i snabbaste farten få ske på Villundavallen, men vi får se!?!


Nu skall jag sätta lite fart, nedan kan ni se bilden på min jobb bil!!

Ovido - Quiz & Flashcards