Alla inlägg den 14 juni 2009

Av Henrik Tiberg - 14 juni 2009 22:45

Idag så har det egentligen inte hänt så speciellt mkt men ändå så har man inte haft direkt tid att sätta sig ner och bara ta det lite lugnt.

Dagen inleddes med an längre promenad ner till Maddes bror för att hämta hem bilen (Bonzo & Leffe hängde på:-)), efter detta så valde jag att trottsa regnet som bara öste ner på oss under promenaden, det var dags för dagens lätta löppass! När jag höll på och bytte om så blev Leffe helt till sig, han studsade på mig, snodde mina skor och gjorde allt vad han kunde för att få så mkt uppmärksamhet som det bara gick!!! Det visade sig att han ville med ut och springa:-) Jag tänker aldrig säga nej till honom då han vill ut på en löprunda med sin älskade husse! Väl ute så var han om möjligt ännu gladare, detta var hans 2:a löppass någonsin (2 km här om dagen var pass 1). Idag så blev det 7,5 km varav 5,5 bestod av asfalt och resterande 2 km var skogsstig/ löpspår, han löpte på hur bra som helst hela tiden. Känns kanonbra att ha en hund som vill springa med mig igen, gamlingarna orkar ju inte längre och Nelly är lika bekväm/ lat som fruntimmer i allmänhet;)


Utöver detta löppasset så blev det ett kort besök på Ikea, Mediamarkt och Netonnet, det regnade ju så vad skall man göra. Efter detta så blev det även en genomkörare av Bonzo inför omprovet på Onsdag, det ser riktigt bra ut i dagsläget.

Kvällen har vi tillbringat på soffan med en rulle och lite rabarberpaj (mums).


Imorgon så är det jobbets hundträning som gäller så det är dags att lägga sig snart, börjar ju redna kl. 08.00


Ovido - Quiz & Flashcards