Alla inlägg den 1 juni 2009

Av Henrik Tiberg - 1 juni 2009 11:15

Den värsta besvikelsen från helgens kramplopp, Stockholm marathon även kallat, börjar nu att lägga sig en anning. Fortfarande har jag dock svårt att se någonting som helst positivt med helgens lopp, men som sagt så börjar detta lägga sig nu.

Om jag ändå skall ta fram de få positiva delarna som jag lyckats hitta under helgen så är det:

1. Kände mig grymt stark mentalt, ingen känsla alls om att bryta som det annars brukat komma.

2. Orken var enormt mkt bättre än vade den någonsin tidigare varit.

3. Med tanke på att det blev en så lång nedjogg med stretch så känner jag att kroppen inte alls är lika slut som den brukar vara, kanske kan jag vara igång med full träning snabbare i år?!

4. Revanchlusten att få göra ett nytt försök att lyckas är nu ENORM!!!


Har nu redan börjat kolla lite lätt på vart nästa insatts på den magiska distansen skall kunna ske, en utlandsmara till hösten hade ju varit underbar men detta är tyvärr ingenting som är möjligt att få till i år. Istället så har det siktats lite smått på att kanske köra Göteborgs Marthon den 10:e Oktober, just i Göteborg så har jag ju haft många lyckade halvmaror så detta kanske är platsen att lyckas på och att det skall vara värmebölja i Oktober är väl inte så troligt!?!? Men som sagt, detta är än så länge bara i ett begynnande funderingsstadie (får se hur det blir). Helt klart är dock att jag vill göra om och göra rätt!!!!


Om jag skall lämna det där med träning/ tävling en anning så kan man väl nu ta lite av det positiva vid sidan om. Idag så kan jag och Madde nämligen titulera oss Bostadsrättsinehavare!!! Från och med just idag så har vår bostad ombildats till bostadsrätt och vi valde självklart att köpa den då vi ju inte ens behövde ge halva marknadsvärdet i pris:-) För att fira detta lite extra så kommer Jag och Maddes bror (Robban) att lägga in nytt golv i kök och hall kommande helgen, kommer att bli SÅÅÅÅÅÅ SNYGGT!!!


Idag så är det annars dags för att jobba lite igen, 2 dagar är vad jag har framför mig så det skall nog gå att genomlida. Innan jobbet idag så väntar även en halvtimmas massage, värsta lyxen för mina lite trötta ben. Imorgon innan jobbet så är det möte med tillhörande smörgåstårta, just vad min mage behöver nu för att få hämta sig ifrån helgen löpande på Stockholms gator;)



Ovido - Quiz & Flashcards