Direktlänk till inlägg 20 mars 2010

Vilar mig i form!?

Av Henrik Tiberg - 20 mars 2010 08:16

Efter Torsdagens misslyckade träningspass så har jag nu ransakat mig själv och diskuterat lite med coachen angående detta, det är ju rätt så uppenbart att min tunga vecka (denna) berott på allt för dåligt med sömn i kombination med mkt jobb (ny hund kräver mera dessutom). För att råda bot på detta så blir det nu att ta lite träningsfritt, igår Fredag var första dagen och idag Lördag blir dag nummer 2, får se vad det blir imorgon men en sak är säker då och det är att mitt tävlande vid 2 Sjöar runt är inställt!

Det som jag nu försöker att istället fokusera på är att få till bra med sömnen under dessa dagar så att kroppen skall vara på huget igen, det började väl sådär måste jag erkänna  . Igår så blev det bara knappa 4,5 tim sömn då jag vände på dygnet medans jag idag vaknade upp efter ca 7 tim men låg och halvslumrade/ vilade ca 1 timma till för att inte stressa upp ur sängen . Jag är ju inte precis den som brukar kunna sova jättelänge utan för mig är 7 timmar fullt normalt, jag har försökt så många gånger att bara sova så länge det går och det slutar alltid runt dessa 7 timmar - Det är min tid helt enkelt!


Vad gör man då under träningsfria dagar?!

Igår blev det ju bara en eftermiddag och en kväll och det spenderades med att handla, rasta hundarna, få över Draken   på middagsbesök och sedan kolla in matchen Almtuna- Malmö.

Trodde aldrig att jag skulle köpa en webmatch där det gäller playoff till kvalserien men igår blev jag bara så sugen på att se hur det skulle går för Almtuna (har en kollega som spelar där). Almtuna vann  så nu är även Söndagen räddad, jag och en annan kollega kommer då att åka upp till Uppsala för att kolla in första matchen i kvalserien mellan Almtuna- Leksand.


Idag så kommer det att bli till och ta det ganska så lugnt, skall väl åka till Sumpan för att kolla in Runnersstores stora rea i samband med 2 Sjöar runt. Annars så blir det till att träna lite hund i Kista och ikväll så är det återigen hockey som gäller, då bänkar jag mig framför TV:n och ser förhoppningsvis när Färjestad spöar upp Skellefteå!?!? Mkt hockey är det nu men så skall det väl vara på denna delen av året!?  

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Henrik Tiberg - 12 april 2010 19:54

Då var det dags att byta plats på bloggen igen då!   Här är den nya adressen som ni skall spara och lägga på minnet:   http://henriksvinto.blogspot.com/ ...

Av Henrik Tiberg - 11 april 2010 20:08

Insåg helt plötsligt att det är en hel vecka sedan dess att jag senast skrev någonting här!!! Det är ju inget bra, men det finns flera förklaringar till detta. Vi har under den gågna veckan varit utan internet stora delar av tiden (comhem strular/ ar...

Av Henrik Tiberg - 4 april 2010 08:51

av ytterligare en baksida av att inte få träna som jag brukar och vill! Jag kan inte längre fortsätta att trycka i mig en massa mat, godis osv... Nu sätter sig detta!!!   Sedan senast så har det väl egentligen inte hänt sådär jättemkt att skriva ...

Av Henrik Tiberg - 2 april 2010 08:08

Idag är det 1 vecka sedan dess att jag fick lämna Danderyds Sjukhus med stränga order om att undvika ALLA former av fysisk ansträngning, skulle dessutom vila! Hade jag själv fått bestämma så hade jag ju åtminstone kunnat jobba i lugnan ro och sedan u...

Av Henrik Tiberg - 30 mars 2010 17:04

Än så länge går det rätt så bra att få dagarna att gå framåt såhär i sjukskrivningstider. Både igår Måndag och idag Tisdag så har det blivitt knappa halvdagar med träning av Leffe, igår var jag ute på Kista brukshundklubb och körde igenom honom i s...

Ovido - Quiz & Flashcards