Alla inlägg den 26 juni 2009

Av Henrik Tiberg - 26 juni 2009 14:30

Ikväll så är det återigen dags att få dra på sig tävlingskläderna:-)


Lite kort om dagen som gått än sålänge bara, har dammsugit klart bilen (dammsugaren höll idag;)), betalat lite räkningar:(, trimmat av håret på skallen (nu skall det gå fort ikväll:-)), fixat lite goa mackor att ta med ikväll, rastat lite hundar. Ja detta var dagen i korthet såhär långt.


Som sagt så är det dags för det mkt trevliga Trosa Stadsloppet ikväll (http://www.trosastadslopp.se/tsl2009.html), ett lopp som jag sprang för första gången förra året. Det är ett riktigt trevligt stadslopp i oerhört fin miljö.

Förra året så sprang jag på 31.08 (3.30 min/km), en tid som jag givetvis sattsar på att försöka slå ikväll. Är det då möjligt att ta denna tiden idag?, jag vet inte alls vart jag står när det gäller springa snabbtformen?!?!

Hoppas iallafall på att det skall gå och få till årets första lyckade lopp ikväll, känner inte att jag alls lyckats att leverera som jag känner att jag kan och vill ännu i år! Det som stör lite är att jag idag är grymt j..la stel i mina fotleder, det känns som att det är fullt med vätska i lederna?!?!? Vet inte alls vad detta beror på eller varför det är såhär, nån som kanske har en gissning? Hur det än blir ikväll så skall jag försöka njuta av stämningen som är på plats, ha kul helt enkelt:-)


Kommer att åka hemifrån starx efter kl. 17.00 för att på vägen hämta upp 4 st klubbkamrater, snart dags att dra alltså. 

Ovido - Quiz & Flashcards