Alla inlägg den 13 juni 2009

Av Henrik Tiberg - 13 juni 2009 22:55

Igår så klev jag av efter 4 nätters arbete, då valde jag att ta en vilodag från träningen och istället ägna dagen åt att fylla på kyl & frys samt att bara ta det lite lugnt.


Idag så blev det lite av en sovmorgon, vaknade upp först starx efter kl. 08.30 (jätteskönt). Efter att ha ätit en god frukost och rastat lite hundar så var det dags för dagens träningspass, 45' + 45' i stegrande fart stod det på helgens skiss (Lör el. Sön). Började lugnt och fint med att lufsa upp till Runby där jag körde 2 varv på 9 km slingan, valde dock att köra grusvägen på väg hem från Kairo vilket gör denna runda till 7 km/ varv. Första 45' kom jag 9,8 km på (4.36 min/km) vilket var lite fortare än vad jag hade tänkt, speciellt med tanke på att detta ju är ganska så kraftigt kupperad terräng (bitvis). Sedan så försökte jag ju att stegra farten under resterande 45' på detta pass, då kom jag 10,2 km på strax under 44' (snitt 4.12 min/km). Som helhet så kändes detta pass helt OK, visst det var som vanligt segt efter dygnsvändningen och jag hade en svag känning i muskelfäste vid höger höft (ut- / farmsida), men annars så kändes det bättre än väntat. Totalt sett så blev det 20,2 km på 1.28.42


Kvällen har vi tillbringat borta, det var kalas/ middag hemma hos Maddes bror med smabo Malin. Malin hade i veckan fyllt år så det var dags att fira henne lite. Vi bjöds på god mat, efterrätt och dricka samt ett trevligt sällskap. Efter att ha tagit ett par öl till maten så blev det att låta bilen stå och ta en promenad i regnet hem tillsammans med hundarna, detta var dock planerat så regnkläderna åkte på och vi överlevde vätan:-)


Imorgon så vet jag inte riktigt vad det blir, det skall ju tydligen vara skitväder så man vill ju inte gärna vara ute hela degen då. Dock blir det nog en lättare löprunda, ett träningspass med Bonzo (omprov av uppkörningen på Onsdag) och så kanske man besöker nån affär eller så.

Ovido - Quiz & Flashcards