Alla inlägg den 25 juni 2009

Av Henrik Tiberg - 25 juni 2009 23:22

 Ibland så har man mer att göra än i vanliga fall, så är det just nu. Det är så mkt som jag vill och borde ha fått gjort så att jag blir stressad av bara tanken.

Idag så hade jag en plan att jag skulle hinna åka iväg och köpa ett par skor till jobbet, som jag borde gjort för länge sedan, innan lunch. Jag skulle även byta min mobil som jag skaffade förra ledigheten, den strulade hela tiden:( Åkte och fixade dessa saker plus lite andra små ärenden, självklart så tog detta lite längre tid än planerat och jag fick inte i mig lunch förens kl. 13.30 (hade hoppats på 12).

Efter lunch så var det dags att städa ur bilen inför morgondagens resa till Trosa (Trosa stadslopp), satte igång med damsugningen och så hände det - Damsugaren dog!!! Halva bilen var städad och damsugaren dog, det var bara att kasta sig in i bilen och åka till Onoff, köpa en ny damsugare. Hemma igen så packade jag upp den ny damsugaren och testade den i kök och hall, den sög;) Nu var det hög tid för dagens lätta löppass, 7,5 km i stekande sommarvärme på 32.14. Kändes segt och stelt som f.n, detta gjorde tydligen att jag sprang på lite fortare än vad jag brukar göra på denna rundan. Under löprundan slog det mig!!!, kan det ha varit värmeskyddet på gamla damsugaren som löste ut, stod ju trotts allt i 30 garders värme (säketr mkt varmare i solgasset). Hemma igen så testde jag att starta den, den funkade!!! Då var det bara att åka tillbaka till Onoff med den nyköpta sugaren, så kul är det ju inte att damsuga så att jag vill ha 2 st:-)


Ja, om jag skall dra allt som skitter sig just nu så kan jag sitta här hela natten och det vill jag inte. Hur som helst så blev det inga lister, ingen färdigdamsugen bil m m..........


Imorgon så är det tävlingsdax igen, Trosa stadslopp. Skall bli riktigt kul, men mer om detta imorgon.

Ovido - Quiz & Flashcards