Alla inlägg den 10 juni 2009

Av Henrik Tiberg - 10 juni 2009 14:13

Idag så var det dags att göra sin plikt här i samhället, vittna i rätten. Det var evigheter sedan jag senats var och vittnade, lika skönt att slippa detta. Dagens mål gälde en händelsen som inträffade i vintras då jag bevittnade hur en man slog sönder ett skyltfönster. Jag var kallad till rätten kl. 13.00 (fick gå hem tidigare från jobbet inatt pga detta) och blev inkallad för att avlägga vittneseden runt kl. 13.20 Det kändes att det var länge sedan jag senast var och vittnade, satte utanför rättssalen och kände att jag blev en anning nervös. Väl inne i rättssalen så släpte nervositeten nästan helt och jag berättade om vad jag hade sett och sedan så stäldes det ett par snabba frågor från åklagare och försvararen, allt var överstökat på ca 10 min. Hur det gick eller går i detta fall kommer jag nog aldrig få reda på för detta brukar jag aldrig kolla upp, känns som att det kvittar för min del.


Har inte riktigt bestämt mig om vad det skall bli för form av träning idag, springa, cykla eller styrketräning - antagligen så blir det en lättare jogg innan det är dags för kommande natten på jobbet.

Igår så blev det för övrigt ett distanspass i Runbyspåret (9:an), detta är ett riktigt trevligt terrängspår. Jag förlängde det hela genom att springa t&r, totalt sett så hamnade detta pass på 14 km (1.00.34), riktigt skönt pass men med lite känning i muskelfästet kring höger höft som störde lite (dock bara lite). Vi får väl som sagt se vad det blir idag, hade ju varit j..ligt kul med extremen (15 km terräng) men dety får jag ju inte för coach Walker:(

Ovido - Quiz & Flashcards