Alla inlägg den 30 november 2009

Av Henrik Tiberg - 30 november 2009 18:01

Idag så kan jag nog säga att jag varit lite duktig  .


En massa tråkiga måste göra saker har blivitt fixade just denna dagen som annars började allt för tidigt då jag var tvungen att springa ut med en kissnödig Leffe redan kl. 05.30 (!!!), det är inte lätt för honom nu när han bara äter kyckling/ fisk och ris = bara vätska!!! Ni förstår säkert vilket problem det blir och då är det bara för en trött husse att hänga på  . Efter att vi hade varit ute så hade jag riktigt svårt att somna om men slumrade väl lite till och från fram till dess att jag klev upp kl. 08.30 efter ännu en natt med kass sömn, hoppas på bättring kommande natt!!!

Efter att ha avverkat morgonens bestyr, som innefattar även en längre runda med hundarna, så var det dags för dagens träning! Idag så blev det ett kortare fartlekspass på 6,8 km (29.52), fartleken bestod av 5*60''/30''. Det var en riktigt seg kropp som jag sprang runt med denna dagen, som vanligt efter en vilodag!? När detta löppass var avverkat så körde jag även ett styrkepass i form av cirkelträning enl. följande:

 

1. Knäböj
2. Fällkniven
3. Solstrålen
4. Tåhävningar
5. Hamstringdrag på boll
6. Stålmannen
7. Krysset
8. Russian Twist
9. Klockan
10. Jogg m vikt

Denna serie kördes 2 ggr, varje övning 80''/varv - 20'' vila.

Detta var allt vad som erbjöds i form av träning denna dagen.


Vad var det då som jag gjort för att känna mig lite duktig då undrar säkert ni?

  • Jo, det har blivitt en sväng med fullastad bil till tippen!
  • Handlat mat.
  • Bytt däck på bilen.
  • Dammsugit och dammat!!!!

Detta räcker för att jag skall känna mig lite duktig, inte illa!

Ikväll så blir det att lägga sig på sängen och kolla på lite hockey (HV71 - Linköping), måste ju få njuta lite med.

Ovido - Quiz & Flashcards