Alla inlägg den 26 november 2009

Av Henrik Tiberg - 26 november 2009 22:02

Då var det dags att lämna en rapport från dagens pass som tyvärr fick utföras här hemma på löpbandet (läs om det nedan i tidigare inlägg), här kommer dagens pass:


17.50
 
Löpning
Totalt 16,00 km - 66 min
(Progresiv Snabbdistans 10,00 km - 36 min)
Ansträngningsgrad: 18.
Väder: Inomhus +20 till +25
Snittpuls: 147
Maxpuls: 177
Tillstånd: Normalt
Ställe: Hemma på Löpbandet
Sällskap: Ipod
Utrustning: Asics DS Racer (Aug09)
Stretching
Kommentar: Tyvärr så han jag ej in till klubbträningen som planerat utan det blev istället 10 km snabbdistans hemma på bandet.

Mellantider:

3.45
3.41
3.38
3.38
3.38
3.36
3.36
3.33
3.33
3.28

10 km på 36.08 (3.37 min/km)

1 % motlut på bandet.


Var ruskigt trött innan dagens pass (3 tidiga mornar med utbildningsdagar), trotts detta så kändes det riktigt bra när jag väl drog igång. Det kändes att det varit lätt träning de senaste dagarna, benen var fulla med kraft och energi. Det enda som kändes ovant var den ngt högre farten.

Uppv. - Stegringslopp - Nedjogg

(1.05.28)
Av Henrik Tiberg - 26 november 2009 17:09

Har precis kommit hem efter att ha hämtat ut lillkillen (Leffe) från djursjukhuset Albano, ett X antal tusenlappar fattigareRynkar på näsan. Det viktigaste just nu är ändå att Leffe blir frisk och snart mår lika bra som vanligt igen, bukspottköterlinflamation är det som han har drabbats av och han har fortfarande ont men detta skall förhoppningsvis avta ganska så snart.


Annars så har jag nu avslutat min 3 dagars fortutbildning för att få jobba vidare som Väktare, allt avslutades med ett skriftligt prov där jag prickade alla rättGlad, lägg där till att jag under gårdagens självskydd ingick i det vinnande laget när det var en avslutande bojtävling och alla fattar att jag måste vara det perfekta vaktenFlört!


Idag så var annars tanken att jag skulle åkt in till stan för att springa med klubben på den gemensamma träningen, nu hinner jag ju inte in i tid med tanke på att vi fick hämta hem Leffe. Sen så känns det inte heller rätt att lämna Madde själv hemma med alla hundarna nu när Leffe precis kommit hem, vad händer om det blir bakslag och jag är i stan och springer!? Nä, det funkar ju inte utan jag får ta och avverka dagens pass själv här hemma på bandet. 10 km snabbdistans är vad som gäller, kan nog bli lite segt med tanke på att jag känner mig helt j..la väck efter 3 tidiga mornar. Rapport kommer senare!!!

Ovido - Quiz & Flashcards