Alla inlägg den 13 november 2009

Av Henrik Tiberg - 13 november 2009 18:06

Snart så är det dags att börja jobba igenRynkar på näsan, kl. 19.30 ikväll så inleder jag en 5 nätters jobbsnurra.


Idag så har det varit som det brukar vara de dagar då jag kliver på och jobbar, fixa med matlåda (klar sedan tidigare), mackor, städa lite osv.... Lite småfix helt enklet. Det som skiljer mot i vanliga fall är att det idag ju är Fredag och detta innebär att jag har cirkelträning stående på mitt träningsprogram, dagens träning blev såhär:


11.40
 
Löpning
Totalt 8,70 km - 38 min
(Distans 8,70 km - 38 min)
Ansträngningsgrad: 11. Ganska lätt
Väder: Växlande molnighet +-0 till 5
Snittpuls: 137
Maxpuls: 147
Tillstånd: Normalt
Ställe: Avkortad Väsby runt
Sällskap: Ipod
Utrustning: New Balance 904 (Nov09)
Kommentar: Ett vanligt hederligt distanpass.
Kände mig idag grymt pigg och fräsch i kroppen, skönt löpsteg också:-) Låg och bromsade mig genom hela passet och vill fortsätta när passet var slut, skön känsla!

(38.08 = 4.23 min/km)
12.30
 
Cirkelträning
Totalt 41 min
Ställe: Hemma i V-rummet
Stretching
Kommentar: Cirkelträning enl förljande:

1. Knäböj
2. Stavhopparmage
3. Olympisk rörlighet
4. Tåhävningar
5. Säteslyft
6. Stålmannen
7. Krysset
8. Jogg m vikt
9. Rygglyft
10. Russian twist
11. Klockan

Varje övning kördes 80'', 20'' vila/ byta station. Ovanstående kördes 2 varv med kortare drickapaus mitt i.

Avslutade med 2' 30'' plankan.

Annars så har det väl inte hänt så mkt som är värt att skriva om, nu får vi se vad kommande natt på jobbet kan erbjuda!?

Imorgon så blir det nog bara ett lätt och kort distanspass, nog skriver jag då jag ev. om det skulle känns riktigt bra kör helgens lite längre fartlek redan då men troligen får det vänta tills på Söndag.


Ovido - Quiz & Flashcards