Alla inlägg den 3 november 2009

Av Henrik Tiberg - 3 november 2009 23:56

Sitter nu här och för in dagens träningspass i dagboken, då skall jag ju även passa på att delge er detta pass. Men innan jag klämmer in det så kan vi väl börja med en kortis om dagen för övrigt.

Efter att ha sovit till starx innan nio så var det efter frukost, och allt som här därtill, dags för att aktivera lite hundar. Började med att gå en längre sväng med Bonzo & Svinto (ca 2,5 km) innan det var dags för samma runda med Leffe + att det blev ett kortare lydnadspass med den lille djävulenFlört!

När hundarna sedan var trötta och stimulerade så var det dags att städa av hemmet lite innan man hade kommit fram till lunchdax, efter lunch så packade jag väskan och rastade återigen lite hundar (4 st) innan det var dags för en tripp in till stan. Jag började med att åka till jobbet för att fotograferas (måste förnya mit ID), väl där så passade jag på att tvätta och städa bilen (det var på tiden!!!).

Efter detta så åkte jag till Runnersstore för att utöka min skopark liteGlad, det blev ett par New Balance 904 och ett par Puma Eutopia, skapligt lätta skor som samtidigt skall klara av en hel del mängdnötande. Lite fattigare men lycklig så drog jag sedan upp till Kth- hallen för att köra kvällens träningspass med klubben, info om detta pass:


Löpning
Totalt 25,00 km - 111 min
(Progresiv Snabbdistans 20,00 km - 84 min)
Ansträngningsgrad: 18.
Väder: Molnigt +5 till +10
Snittpuls: 147
Maxpuls: 168
Tillstånd: Normalt
Ställe: Kth - Radiohusvarv (5:an)*4 - Kth
Sällskap: Klubben
Utrustning: Asics DS Trainer (Juni09)
Stretching
Kommentar: Ännu en Tisdag med progressiv SD, denna gången var det 4*5 km så gällde.

Utfall (5:an ngt kort= ca 4,9 km):

23.51 (4.46 / (4.52) min/km)
21.06 (4.13 / (4.18) min/km)
19.48 (3.58 / (4.02) min/km)
19.05 (3.49 / (3.54) min/km)

Progressiva och fina varv även denna Tisdag, bättre känsla i kroppen denna gången även om det känns som att man sliter som ett djur utan att få upp motsvarande fart. Till och från så nästan låste det sig i högra skinkan, blev bättre ju snabbare vi sprang!?!?

Uppv. - skolning - Nedj.

(1.50.54)

 


Nu är jag ganska så trött, har precis avverkat en film och drar i det längsta ut på kvällsrundan med hundarna. Imorgon så är det dags för att kliva på en 5 nätters jobbvända så det gör inte så mkt om det blir anningen sent ikväll, men nu skall jag nog ut i blåsten.

Ovido - Quiz & Flashcards