Alla inlägg den 14 november 2009

Av Henrik Tiberg - 14 november 2009 18:39

Här kommer en snabbrapport fran dagens pass:


16.15
 
Löpning
Totalt 18,00 km - 80 min
(Fartlek )
Ansträngningsgrad: 14.
Väder: Regn +5 till +10
Snittpuls: 144
Tillstånd: Formen Uppåtgående
Ställe: Väsby runt - Runby 2:an - Långa vägen hem (via infra) + 1/2 varv Smedbyspåret
Sällskap: Ipod
Utrustning: New Balance 904 (Nov09)
Stretching
Kommentar: 80' distans med fartlek enl följande:

5*60''/60'' (ca 14' dist.löpvila)
5*75''/60'' (ca 10' dist.löpvila)
5*30''/30''

Fartinslagen i farten mellan 3.20-4.00 beroende på terräng och lutning.

Kände mig oförskänt pigg och lätt i benen genom hela passet idag (!?), detta trotts att jag bara avverkat 1 natt å jobbet med allt vad detta innebär (dygnsvändning). Ett riktigt skönt pass helt enkelt.

(1.19.46)


Nu skall jag ta en kopp kaffe och en bit banankaka innan det är dags för en ny natt på jobbet.

Av Henrik Tiberg - 14 november 2009 14:52

Ja, natten som gick på jobbet var ganska så lugn. Stöttade på 3 st larm, men utöver detta så var det riktigt kalt och lugnt, larmen var för övrigt falska allihop.


Igår så svamlade jag lite om att jag om allt kändes bra skulle köra helgens kvalitetspass redan idag Lördag, nu har jag ändrat mina tankegångar. Om det inte känns allt för j..la illa under första inledande 10 min löpning så kommer jag att köra hela kvalitetspasset idag för att på så sätt kunna ta mig en sovmorgon imorgon (bara kort och lätt jogg då), så i dagens motivationspott ligger en ev sovmorgonGlad. Passet i helgen skall vara på 70- 80 min med fartinslag på 5*60''/60'', 5*75''/60'' och 5*30''/30'', inte sådär jättetufft men det skall ju ändå göras......


Nu skall jag fixa lite, mackor till jobbet & rasta hundarna.........

Ovido - Quiz & Flashcards