Alla inlägg den 10 november 2009

Av Henrik Tiberg - 10 november 2009 23:40

Nu sitter jag här anningen mör efter att ha varit inne i city och kärt ett träningspass med klubben (FK Studenterna). På dagens program stod det återigen progressiva radiohusvarv, denna gången var det 6 km varvet som skulle avverkas 4 gånger!!! Ett skapligt långt och tufft pass att avverka en Tisdagskväll, tur att jag är ledigFlört. Såhär gick det idag:


18.00
 
Löpning
Totalt 29,50 km - 131 min
(Progresiv Snabbdistans 24,00 km - 103 min)
Ansträngningsgrad: 18.
Väder: Molnigt +-0 till 5
Snittpuls: 144
Maxpuls: 165
Tillstånd: Seg
Ställe: Kth - 4*Radiohusvarv (6:an) - Kth
Sällskap: Klubben,Jonas L
Utrustning: Puma Eutopia (nov09)
Stretching
Kommentar: Ännu en Tisdag med progressiva radiohusvarv. Denna gången var det 6 km (ca 5,9 km) varvet som skulle avverkas 4 ggr.

Utfall:

28.37 / 4.46 min/km (4.51 min/km)
26.04 / 4.21 min/km (4.25 min/km)
24.46 / 4.08 min/km (4.12 min/km)
23.34 / 3.56 min/km (4.00 min/km)

Återigen progressivt och fint genom hela passet, dock så gick det riktigt segt i stort sett hela vägen. Enda gången det kändes skapligt var sista 3 km då jag fick till et skönt flyt!?, annars var det som sagt jobbigt hela vägen (även när det gick långsammt!!).

Uppv. - skolning - nedjogg

Nu är det bara en Tisdag kvar att frukta och det är nästa Tisdag, då kommer de slutliga progressiva varven att vara 4*7 km (!!!!). Bara för att göra det extra överdjävligt då så jobbar jag och skall försöka hinna med det passet på egen hand här hemma innan en natt på jobbet, skall bli kul att se om mitt panben finns med då!?!? Men det är som sagt först nästa Tisdag.

Annars så har det inte hånt någonting speciellt under dagen, har varit en riktigt lugn dag.


Imorgon så är det lite körigare, först hundrastning innan jag skall ut på ett lättare distanspass (ca 40 min). Sen är det hundträning i Kista (jobbets) och på kvällen skall jag och en jobbarkompis åka till Uppsala för att kolla på lite hockey, Almtuna - Malmö. Nu skall jag ta och sovaGlad.

Ovido - Quiz & Flashcards