Alla inlägg den 2 november 2009

Av Henrik Tiberg - 2 november 2009 18:55

Då var det dags för mig att lämna rapport från dagens träning:


14.00
 
Löpning
Totalt 5,50 km - 23 min
(Kort fartlek 5,50 km - 23 min)
Ansträngningsgrad: 11. Ganska lätt
Väder: Molnigt +5 till +10
Snittpuls: 144
Maxpuls: 161
Tillstånd: Trött
Ställe: Smedby runt
Sällskap: Leffe (schäfern)
Utrustning: Asics DS Trainer (Juni09)
Kommentar: Ett kort och lätt pass med fartinslag i form av 30-40-50-60-75-90'' fartökningar, varierande joggvila på ca 30-60''.

Innan passet var jag grymt seg och nedkyld efter att ha varit ute hela förmiddagen (hundträning), det krävdes mkt diciplin för att ens komma ut på dagens pass.
Väl ute så gick det lätt och kändes helt OK, träningsvärken i låren betydligt mkt mindre idag.

(23.13)
14.30
 
Styrketräning
Totalt 35 min
Ställe: Hemma i V-rummet
Stretching
Kommentar: Styrka enligt program från Henlena:

1: Sätesövning, 20 st
2: Sätesövning på boll, 10 ggr
3: Bryggan, 2*10ggr/ ben
4: Sätesövning 2, 10 ggr
5: Balansövning, 3*30 sek
6: Höftrörlighet, 20 ggr/ sida
7: Utfallssteg med rotation, 15 ggr/ ben
8: Draken, 2*10 ggr/ ben
9: Olympisk rörlighet, 10 ggr
10: Pinnen, 15 ggr/ sida

+ fällkniven
+ sidobåten

Imorgon så är det dags för klubbträning, progressiva "radiohusvarv" 4*5 km - Det rikerar att bli jobbigtGlad!

Av Henrik Tiberg - 2 november 2009 12:41

Sitter nu här mätt och belåten efter att ha satt i mig lite lunch (falukorv & makaroner). Är dock ganska så nedkyld och känner mig ganska så trött/ seg efter att ha varit ute och tränat hund hela förmiddagen. Det var jobbets hundträning på Kista som gällde för min, Svinto och Leffes del idag.

Svinto fick sig en genomkörare inför stundande uppkörning (hans sista), han gick som vanligt mkt bra.

Leffe fick sig 2 st rejäla genomkörningar på alla lydnadsbittarna som ingår i uppkörningen, fan det börjar ta sig därGlad! Lillen börjar fatta vad framförgåendet är, hoppet ser j..ligt bra ut och resterande har han ju kunnat ett längre tag nu så det det ser riktigt bra ut, speciellt med tanke på att han absolut tidigast får köras upp om ca 4 månader!


Nu skall jag försöka återfå värmen och samla lite kraft innan det är dags för dagens träningspass för min del, det skall bli 25 min distans med fartinslag på 30-40-50-60-75-90 sek inbakade i passet. Får se hur mina träningsvärkande lår känns idag!? Kommer att ta med mig Leffe på dagens pass. Efter avslutad löpning så väntar även ett styrkepass.


När jag tränat klart så är det dags att åka till vetrinären med Nelly för att tömma hennes analsäckar, men nu skall jag slappa lite.


Ovido - Quiz & Flashcards