Alla inlägg den 7 november 2009

Av Henrik Tiberg - 7 november 2009 14:53

Igår så han jag inte med att skriva ner några rader här, det blev helt enkelt inte tid över till detta efter att ha ratstat hundarna, tränat (dubbla pass) och ätit. På träningsfrontetn så var det först löpning på 8,5 km följt av ca 40 min cirkelträning (styrka), ett pass på ca 1,5 tim gör att det blir lite ont om tid över. Att vi dessutom fick hem vår nya digitalbox från comhem, med en massa nya tv kanaler, gjorde att jag fick lägga tiden på detta istället (man vill ju ha igång det).

Natten igår var ganska så lugn, till skillnad från den som var inatt!!! Jag har haft lära med mig i 2 nätter nu, detta påverkar ju inte min arbetsbörda utan det är bara trevligt med lite sällskap. Natten som gick var dock riktigt körig, 4 larm och en störning, 1 av larmen var dessutom ett konstaterat inbrott av den mera avvancerade (våldsamma) skalan. Ett gäng med busar hade kastat ut en j..la massa fotanglar på vägen innan de tog en stulen bil och backade rakt in genom en nödutgång på en storköp i Sollentuna, där stod bilen med motorn igång och en kollega med punktering när vi annlände knappt 5 min efter första larmet, busarna var borta men eftersom det hade varit ett par vitnen på plats som sett det hela så kunde Polisen gripa den i Danderyd efter en kortare biljakt. Vid detta inbrott blev vi kvar ett ganska så långt tag för att hjälpa Polisen, kunden mfl.


Idag så har jag egentligen inte gjort mera än att klivitt upp ur sängen och ätit lite frukost, skall snart sätta lite fart med att fixa mackor och rasta hundarna innan jag ger mig på dagens träningspass. På träningsfronten denna dag står det 65-70 min med fartinslag i form av 3*(5*90''/60''), får se hur det är med fart i benen denna dag? Hur som helst så har jag iallafall sovit anningen bättre denna dag, nu är det dags att sätta lite fart.

Ovido - Quiz & Flashcards