Alla inlägg den 11 november 2009

Av Henrik Tiberg - 11 november 2009 15:40

Passar nu på att njuta av en kopp kaffe innan det är dags att sätta fart igen.


Denna dag har det gått i ett än så länge. Började dagen med att rasta hundarna (efter en stot & god frukost) följt av ett lätt distanspass på 8,7 km (40.27), det var grymt tröga och sega ben som jag stapplade mig fram på idag. Efter avslutat löppass så blev det lite styrketräning (35 min).

När jag var fördigtränad för egen del så blev det först en lunch (ärtsopa & pankakor) innan det var dags för hundarnas träning, drog ut till Kista för att köra igenom Leffe och Svinto. Svinto har snart sin årliga uppkörning för Polisen, sin sista om han inte får för sig att missa nåt momentFlört. Känns lite trist att de redan är så gamla så att man måste pensionera dem (Bonzo & Svinto), de har ju ändå hängt med genom hela min hundförarkarriär. Undra jag hur sura, bittra och ledsna de blir den dagen då de förstår att de inte längre får hänga med husse till jobbet!?!? Men än är vi inte där! Hur som helst så kördes ett genrep med Svinto, gick kanon! Leffe fick även han ett pass, lättare än vanligt med tanke på att han ju är sjuk, gick kanon.


Snart så är det dags att göra sig redo för att åka till Uppsala, skall ju titta på hockey där. Almtuna - Malmö är det som jag och jobbarkompisen Tomas skall åka och titta på, i Almtuna har vi en jobbarkompis som spelar (Andreas Pålsson) så honom kommer vi att titta lite extra på (så spela nu bra ikvällFlört).



Ovido - Quiz & Flashcards