Alla inlägg den 22 november 2009

Av Henrik Tiberg - 22 november 2009 21:25

Även denna dag så har det blivitt en hel del träning, idag så har det dock handlat mest om hundträning och bara ett lättare löppass på 5,5 km. Det kändes nästan löjligt att bara få sträcka på benen under ca 25 min (tillsammans med Leffe) men samtidigt så var det rätt skönt att avsluta när det kändes som bäst.


Hundträningen blev det dock lite mera med, körde vidare på gårdagens transportnötande. En hel del transporter i munkorg (med överfall inbakat) och även ett par tillfångatagenden blev det under dagens första pass och på det 2:a passet så blev det lite dolda överfall inför vad som komma skall (uppkörning vad det lider). Över lag så gick det idag ruskigt bra, Leffe var grymt lydig och då speciellt vid släppandena för så fort jag sade stilla så spotade han ut armenGlad, detta gillar husse!!!


Utöver dessa träningspass så har det varit en lugn dag, har nu under kvällen tittat på senaste Wallande (Läckan) - den var helt OK.


Imorgon så skulle jag egentligen ha klivit på en ny 4 dagars nattjobbvända men så blir det inte nu, jag skall istället gå en 3 dagars fortbildning för att förnya mitt yrkesbevis. Denna utblidning börjar på Tisdag morgon så imorgon är jag ledig och då passar jag på att åka ut till jobbets hundträning, det blir en hel del träning just med hund nu för tillfället! Jag tänkte även passa på att riva av Tisdagens kvalitetspass (60' distans med 4*5' fartökning) då jag inte riktigt tror att jag kommer orka med det på Tisdag, är ju inte van vid att sitta i skolbänken mellan 08.00- 17.45Flört. Så ser planen för imorgon ut, nu skall jag snart ge mig ut med hundarna på en kvällsrunda i regnet.


Av Henrik Tiberg - 22 november 2009 16:00

Här kommer en summering av veckans träning för min del:


Vecka 47:


Måndag

  Löpning 140 min, 31,50 km, (Progresiv Snabbdistans 122 min, 28,00 km)
Tisdag

  Löpning 25 min, 5,50 km, (Kort distans 25 min, 5,50 km)
  Styrketräning 35 min
Onsdag

  Löpning 32 min, 6,70 km, (Kort distans 32 min, 6,70 km)
Torsdag

  Löpning 50 min, 12,00 km, (Progresiv Snabbdistans 26 min, 7,00 km)
Fredag

  Löpning 40 min, 8,50 km, (Distans 40 min, 8,50 km)
  Cirkelträning 40 min
Lördag

  Löpning 92 min, 21,10 km, (Fartlek 40 min, 0,00 km)
Söndag

  Löpning 25 min, 5,50 km, (Kort distans 25 min, 5,50 km)
Totalt: 479 min (7 tim 59 min), 90.8 km
Ovido - Quiz & Flashcards