Alla inlägg den 25 november 2009

Av Henrik Tiberg - 25 november 2009 21:12

Vetrinären ringde här för ett litet tag sedan och informerade att Leffe nu mår allt bättreGlad.

De har kört kontraströntgen på honom och allt tyder (med 99% säkerhet) nu på att det är en inflamation av bukspottköterln, detta innebär att han får käka skonsam mat (ris och fiske el. kyckling) och medicin.

Hoppas nu på att detta stämmer till 100 % snart.

Av Henrik Tiberg - 25 november 2009 19:35

Dag 2 av dessa 3 utbildningsdagar är nu avverkad och jag känner mig lite smått mör!

Idag så stod det akutsjukvård och HLR (hjärt och lungräddning) på förmiddagens program, nu har man fått fräscha upp detta och avlägga ett nytt HLR prov (godkänd). Det är alltid lika intressant och givande detta ämneGlad.

På eftermiddagen så var det självskydd med fängselutbildning (repetition för min del då jag redan har den), det blev en hel del grep och tekninker att köra igenom under ca 4,5 timmas tid. Detta är någonting som vi har allt för sällan, 1 gång vart 4:e år typ (SKANDALRynkar på näsan!!!!). Hur som helst så är även detta ämne riktigt kul och givande men det krävs ju att man kör regelbunden träning av dessa saker för att det skall fungera i verkligheten, och det gör vi ju inte så det blir ju.......


Imorgon så skall vi tydligen spela lite teater (det hatar jag) på förmiddagen och eftermiddagen så är det slutprov som gäller!


Efter avslutat självskydd så drog jag ut på ett mkt lätt och kort löppass, ca 5 km avverkades på mkt snabba och lätta ben, grymt skön känslaGlad!


Sen så har det ju även varit lite tråkigheter denna dag. Madde ringde mig när vi hade lunch, Leffe hade ont kring magen och i samråd så sa vi att det är bara att åka till vetrinären. Som tur är så har vi snälla granar, en av dem körde iväg med Madde och Leffe. Det hela slutade med att Madde kom hem flera timmar senare med bara ett koppelRynkar på näsan, Leffe har blivitt inlagd på Albano djursjukhus för utredning om vad det kan vara. Troligen så är det nån form av inflamation på bukspottkörteln men det viktigaste är att han kommer att bli frisk och att det inte kommer att bli några bestående men. Vi väntar nu på att vetrinären skall ringa, återkommer med besked när jag vet någonting mera! Påpekas bör dock att det inte skall vara någon fara!


Måste bara bevisa med en blid att jag har parerat ett antal slag under dagens självskyddCool!  

Ovido - Quiz & Flashcards