Alla inlägg den 9 november 2009

Av Henrik Tiberg - 9 november 2009 22:45

Jaha, då var dessa 5 nätterna på jobbet avverkade då, bara att njuta av 4 lediga dagarGlad!


Idag så har det dock inte hunnit med att bli sådär jättemkt tid över utan det var rätt så packat ett tag. Dagen började med att jag gick och la mig (efter sista natten på jobbet) kl. 08.30 för att ca 5 timmar senare (trött och jävlig) kliva upp när klockan ringde 13.30 Väl uppe så var det bara att sätta i sig mkt kaffe i hopp om att komma igång, på detta blev det sedan en frukost/ lunch (spaghetti & köttfärsås) innan det var dags för ännu mera kaffe och en fika med skyddsfiggen som var här för att låna tvättstugen, där sprang tiden iväg. När klockan närmade sig 16.00 så började det bli bråttom, vi skulle vara hos vetrinären i Märsta med Leffe kl 16.30 och innan detta så skulle jag hinna gå en sväng med Grabbarna och Nelly. Vi landade hos vetrinären i Märsta kl. 16.31, där kunde det kostateras (som vi var ganska så säkra på innan) att Leffe har tonsillit (halsinfektion). Nu blir det pencilin och vila i 10 dagar för lillen, kan bli tufft när han börjar klättra på väggarnaFlört. Helt otroligt att han inte visat mer av att han har haft ont i halsen, han var ju med mig ute och sprang så sent som igår och då helt utan att visa någonting av detta trotts att han borde gjort det för halsen är inte vacker nu (illröd).

Efter vetrinären så passade vi på att handla hem lite mat innan det var dags för mig att ta en lite längre runda med hundarna följt av dagens lätta träningspass, 5,5 km mkt lätt löpning. Hade tänkt mig ett styrkepass också men detta kände jag att jag inte orkade med att köra då klockan närmade sig 19.00 och jag blev ganska så hungrig.


Kvällen har tillbringats på Tv- soffan.


Imorgon så är det dags för klubbträning, ett riktigt mastodontpass är vad som står på skissen!!! 4*6 km progressiv löpning, ca 29-30 km om man räknar in uppvärmining och nedjogg!!! Blir att fylla på med energi ordentligt under morgondagen, som jag gjort idag.

Nu skall jag ut och rasta hundarna, vill gå och lägga mig.

Ovido - Quiz & Flashcards