Alla inlägg den 18 november 2009

Av Henrik Tiberg - 18 november 2009 22:33

Nu är jag ledig igenGlad! Känns riktigt skönt och välbehövligt efter en oväntat tuff jobbvända, hoppas på en skön ledighet nu bara!


Idag så har jag bara sovit knappt 4 timmar och till en följd av detta så känns det som att jag mest har gått omkring i en trötthetsdimma, vad gör man inte för att somna snart och vända på dygnet!? Ibland så kan jag undra hur mkt stryk kroppen tar av detta vändandet av dygn fram och tillbaka!? Hur som helst så har jag bestämmt mig för att det är dags att gå till vårdcentralen för att göra en hälsokontroll, inte för att jag på något sätt mår dåligt (mår ju helt OK) utan mer för att detta kan vara på sin plats efter närmare 13-års nattarbete!!! Nu skall jag bara hitta en dag där jag kan avvara lite tid för att komma till vårdcentralen. Nog om detta för nu.


Eftersom jag som sagt bara mest gått omkring och varit trött så har det inte blivitt så mkt mera än ett lättare löppass tillsammans med Leffe (6,7 km på 31.51), detta var Leffes första pass på närmare 2 veckor (halssjukan har hindrat) och det var lite ringrostingt till en början men sen var allt som vanligt igen. Utöver detta pass så har det inte hänt så mkt mera, lite TV tittande, handlande osv....


Imorgon så är det dags att åka ut till Tullinge för att göra Svintos tjänsteprov (uppkörning) för förhoppningsvis sista gången, att jag skriver förhoppningsvis sista gången beror på att han kan ju få för sig att inte göra som husse vill och då måste vi ju göra ett omprov men detta hoppas vi ju självklart på att slippa. Svinto kan sina grejer men samtidigt så får ju gamla hundar för sig att göra lite udda saker ibland så man vet ju aldrig!!! Vi får väl se imorgon.


Utöver uppkörningen så har jag även ett kvalitetspass i form av 7 km snabbdistans, kommer troligen att köra detta pass här hemma på löpbandet unders eftermiddagen/ förkvällen. Återkommer om allt detta imorgon nån gång, nu skall jag sova.

Ovido - Quiz & Flashcards