Direktlänk till inlägg 29 november 2009

Veckoträning V 48 m m

Av Henrik Tiberg - 29 november 2009 16:53

Ännu en träningsvecka som jag nu kan summera, detta var en mkt lugn vecka (volymmässigt) efter att ha stegrat de 4:a föregående veckorna, såhär var den:


Måndag
23/11
  Löpning 59 min, 13,80 km, (Fartlek 20 min, 0,00 km)
Tisdag
24/11
  Vila
Onsdag
25/11
  Löpning 23 min, 5,00 km, (Kort distans 23 min, 5,00 km)
Torsdag
26/11
  Löpning 66 min, 16,00 km, (Progresiv Snabbdistans 36 min, 10,00 km)
Fredag
27/11
  Löpning 39 min, 8,70 km, (Distans 39 min, 8,70 km)
  Cirkelträning 35 min
Lördag
28/11
  Löpning 48 min, 10,50 km, (Träningstävling 15 min, 4,20 km)
Söndag
29/11
  Vila
Totalt: 270 min (4 tim 30 min), 54 km

Som synes så blev det inte mer än 1 styrkepass, han inte med mera pga kursdagar. Det blev 2 st vilodagar, de sista fram t o m Julafton!? Denna veckan så har det annars blivitt lite högre fart än de föregående veckorna, detta är någonting som jag märkt av på just dessa passen då det känts rätt så ovant med farten .


Annar så har jag inte skrivit någonting om gårdagen då jag var iväg på klubbens Kickoff/ studentjakten, detta är ett litet internt arrangemang som klubben kör varje höst och i år var första gången som jag hade möjligheten att vara med . Dagen började med att vi sprang just Studentjakten, detta är precis som det låter en jakt på Studenter (klubbkamrater). Coach Walker hade seedat alla efter tränings/ tävlingsprestationer och med denna seedning som mall startade alla på olika tider, lånsamast först och snabbast sist. Om seedningen hade stämt så hade alla kommit i mål samtidigt, så blev det inte igår !

Jag sprang de ca 4,3 km på 14.54 (3.32 min/km), enligt seedningen skulle jag sprunget på 14.24 (3.24 min/km) - Lite väl optimistiskt tänkt!!! Hur som helst så blev det ett riktigt bra fartpass.

Efter avslutad Studentjakt så var det gemnesam lunch följt av en föreläsning, en trevlig dag med goda kamrater !


Idag så har jag roat mig med att sätta upp all julbelysning, utomhus, och det blir riktigt fint (skulle varit ännu finare med lite snö!!!). Annars så har det inte blivitt så mkt gjort, kan ju bero på att detta tagit typ halva dagen och lite till (passade på att röja lite under tiden). En fika med lussebulle och pepparkakor till första adventsljuset har det självklart även blivitt.

Nu skall jag ta och slappa lite innan det är dags att lägga sig på soffan för att kolla in El Clasico (Barcelona - Real Madrid).

Imorgon så tränar jag igen, då inleds 3 st riktigt tuffa veckor med mkt mängd i kombination med mkt kvalitet (och en hel del fart), skall bli riktigt kul nu när jag kan köra på helt utan käningar .

 
 
Ingen bild

seas

29 november 2009 18:24

smileykavalkad...

Blir nog ingen vilodag för mig heller fram till julafton. Två stycken den här veckan var dock riktigt skönt. :)

Intressant att du inte hinner med mer pga kursdagar. Trodde du var riktigt duktig på att klämma in träningspass även när tidsschemat är pressat. :)

 
Ingen bild

svinto

29 november 2009 18:46

seas > Ja, visst är det kul med alla nya smileys:)

Kan bara hålla med om att 2 vilodagar var riktigt skönt, nu känner man sig riktigt pigg ju:-)
Att jag inte lyckades klämma in flera/ alla pass pga kurs är nog bara halva sanningen, det var pga kursen i kombination med en sjuk hund som det sket sig lite där men det skall inte bli nån vana;)

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Henrik Tiberg - 12 april 2010 19:54

Då var det dags att byta plats på bloggen igen då!   Här är den nya adressen som ni skall spara och lägga på minnet:   http://henriksvinto.blogspot.com/ ...

Av Henrik Tiberg - 11 april 2010 20:08

Insåg helt plötsligt att det är en hel vecka sedan dess att jag senast skrev någonting här!!! Det är ju inget bra, men det finns flera förklaringar till detta. Vi har under den gågna veckan varit utan internet stora delar av tiden (comhem strular/ ar...

Av Henrik Tiberg - 4 april 2010 08:51

av ytterligare en baksida av att inte få träna som jag brukar och vill! Jag kan inte längre fortsätta att trycka i mig en massa mat, godis osv... Nu sätter sig detta!!!   Sedan senast så har det väl egentligen inte hänt sådär jättemkt att skriva ...

Av Henrik Tiberg - 2 april 2010 08:08

Idag är det 1 vecka sedan dess att jag fick lämna Danderyds Sjukhus med stränga order om att undvika ALLA former av fysisk ansträngning, skulle dessutom vila! Hade jag själv fått bestämma så hade jag ju åtminstone kunnat jobba i lugnan ro och sedan u...

Av Henrik Tiberg - 30 mars 2010 17:04

Än så länge går det rätt så bra att få dagarna att gå framåt såhär i sjukskrivningstider. Både igår Måndag och idag Tisdag så har det blivitt knappa halvdagar med träning av Leffe, igår var jag ute på Kista brukshundklubb och körde igenom honom i s...

Ovido - Quiz & Flashcards