Direktlänk till inlägg 21 november 2009

90' fartlek och skyddsträning!

Av Henrik Tiberg - 21 november 2009 22:24

Ingen blogg igår, orkade helt enkelt inte med att skriva någonting efter att ha haft en fullskiten dag. Om jag skall dra det i korthet så var det upp tidigt för att hinna gå en ordentlig runda med hundarna innan det var dags att åka in till stan där Madde skulle vara hos tandläkaren i nästan 3 timmar (sövd), under tiden hon var där så passade jag på att åka lite tunnelbana och röra mig i storstadsvimlet tillsammans med Leffe (miljöträning), detta gick riktigt bra och den enda svagheten som han har är att han inte alls gillar rulltrappor! Tur att det finns nått att träna påFlört.

Passade även på att käka en lunchbuffe på en asiatisk restaurang, jättegottGlad.


Hemma igen så blev det återigen en lite längre runda med gamelhundarna innan jag och Leffe stack ut på ett löppass (8,5 km på ca 40 min) som förldes upp av lite cirkelträning (styrka), allt medans Madde sov ruset (från sövningen) av sig.

Kvällen var lugn och stilla på soffan.


Idag så var jag uppe tidigt, redan strax efter kl. 07.00, allt för att hinna med ett lite längre fartlekspass innan dagens skyddsträning med Leffe. Såhär var dagens pass:


10.10
 
Löpning
Totalt 21,10 km - 92 min
(Fartlek 40 min)
Ansträngningsgrad: 16.
Väder: Klart +10 till +15
Snittpuls: 146
Maxpuls: 160
Tillstånd: Normalt
Ställe: 2* Nya väsby runt
Sällskap: Ipod
Utrustning: New Balance 904 (Nov09)
Stretching
Kommentar: Dags för helgens kvalitetspass, fartlek enl följande:

Dist 13.36

5*120''/60''

SP dist 4.35

5*120''/60''

SP dist 9.19

5*90''/60''

Dist 24.24

Tot 21,1 km på 1.31.31
(fartinslagen på mellan ca 3.40-4.00)

Kände mig idag riktigt pigg och fräsch i benen och kroppen. Bra fart genom hela passet även om jag hade svårt att få till den där jättesnabba farten i ökningarna. Ett riktigt skönt och bra pass i Novembers första soldag:-)

Efter detta så blev det en snabb lunch och sedan direkt iväg för att köra lite skydd med Leffe. Idag så blev det hårdslipning av transporter både med och utan munkorg, riktigt bra och givande pass där det gick j..ligt braGlad!!!


Kvällen har sedan ägnats åt TV:n, först så såg jag hur Färjestad spöade Djurgården med 1-0 för att sedan kolla lite på Robinson och CSI.

Ja, detta var min dag i korthet! Imorgon så blir det ett lättare löppass och lite styrka samt ännu ett skyddspass med Leffe, en späckad dag då med alltså.

 
 
Ingen bild

seas

22 november 2009 17:47

3.40-4.00 är rätt bra fart på fartinslagen, tycker jag.

 
Ingen bild

svinto

22 november 2009 18:53

seas > Får nog ta och hålla med dig där, vet inte riktigt vad tänkte:-)

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Henrik Tiberg - 12 april 2010 19:54

Då var det dags att byta plats på bloggen igen då!   Här är den nya adressen som ni skall spara och lägga på minnet:   http://henriksvinto.blogspot.com/ ...

Av Henrik Tiberg - 11 april 2010 20:08

Insåg helt plötsligt att det är en hel vecka sedan dess att jag senast skrev någonting här!!! Det är ju inget bra, men det finns flera förklaringar till detta. Vi har under den gågna veckan varit utan internet stora delar av tiden (comhem strular/ ar...

Av Henrik Tiberg - 4 april 2010 08:51

av ytterligare en baksida av att inte få träna som jag brukar och vill! Jag kan inte längre fortsätta att trycka i mig en massa mat, godis osv... Nu sätter sig detta!!!   Sedan senast så har det väl egentligen inte hänt sådär jättemkt att skriva ...

Av Henrik Tiberg - 2 april 2010 08:08

Idag är det 1 vecka sedan dess att jag fick lämna Danderyds Sjukhus med stränga order om att undvika ALLA former av fysisk ansträngning, skulle dessutom vila! Hade jag själv fått bestämma så hade jag ju åtminstone kunnat jobba i lugnan ro och sedan u...

Av Henrik Tiberg - 30 mars 2010 17:04

Än så länge går det rätt så bra att få dagarna att gå framåt såhär i sjukskrivningstider. Både igår Måndag och idag Tisdag så har det blivitt knappa halvdagar med träning av Leffe, igår var jag ute på Kista brukshundklubb och körde igenom honom i s...

Ovido - Quiz & Flashcards