Direktlänk till inlägg 17 juni 2009

2:a gången gillt!

Av Henrik Tiberg - 17 juni 2009 18:08

Ja, idag så var det dags för Bonzo att göra omprov för Polisen. Senaste uppkörningen så bomade han ju på skyddsbiten, han var lite för het (gamlingen ), men idag så var det andra bullar som gällde:-) Nu visade han vart skåpet skulle stå och i och med detta så får han jobba tills dess att han fyllt 11 år om han vill (men det blir nog pension innan detta).


Utöver denna tidiga uppkörning (kl. 09.45  Tullinge) så har det idag blivitt ett lättare löppass på 8,7 km, 38.21 Igår kväll så var jag så slut i höger höftmuskel/ fästet på fram/utsidan att jag knappt klarade av att gå kvällsrundan med hundarna men av detta så kände jag idag ingenting alls, tänk vad lite stretch och linement kan göra:-)

Efter detta löppas så fick vi ett litet ryck och stack ut på jobbets hundträning, Bonzo & Svinto fick vara hemma och vila upp sig inför nattens jobb. Här var det hårddrillning av Leffe som återigen gällde, det tar sig på alla håll och kanter för honom:-)

Väl hemma igen så har jag vilat ett par timmar, kunde inte riktigt somna idag:(, allt för att orka med nattens jobb. Nu är det 5 nätter på jobbet som väntar, hela midsommarhelgen alltså (men jag börjar bli van)!

 
 
Ingen bild

Jacob

18 juni 2009 08:19

Skönt att veta att ni vaka över buset.
Grattis från oss

 
Ingen bild

svinto

18 juni 2009 14:52

Jacob > Tackar! Ja nu får de passa sig ett år till, sen blir det bara ännu värre när Leffe tar över:-)

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Henrik Tiberg - 12 april 2010 19:54

Då var det dags att byta plats på bloggen igen då!   Här är den nya adressen som ni skall spara och lägga på minnet:   http://henriksvinto.blogspot.com/ ...

Av Henrik Tiberg - 11 april 2010 20:08

Insåg helt plötsligt att det är en hel vecka sedan dess att jag senast skrev någonting här!!! Det är ju inget bra, men det finns flera förklaringar till detta. Vi har under den gågna veckan varit utan internet stora delar av tiden (comhem strular/ ar...

Av Henrik Tiberg - 4 april 2010 08:51

av ytterligare en baksida av att inte få träna som jag brukar och vill! Jag kan inte längre fortsätta att trycka i mig en massa mat, godis osv... Nu sätter sig detta!!!   Sedan senast så har det väl egentligen inte hänt sådär jättemkt att skriva ...

Av Henrik Tiberg - 2 april 2010 08:08

Idag är det 1 vecka sedan dess att jag fick lämna Danderyds Sjukhus med stränga order om att undvika ALLA former av fysisk ansträngning, skulle dessutom vila! Hade jag själv fått bestämma så hade jag ju åtminstone kunnat jobba i lugnan ro och sedan u...

Av Henrik Tiberg - 30 mars 2010 17:04

Än så länge går det rätt så bra att få dagarna att gå framåt såhär i sjukskrivningstider. Både igår Måndag och idag Tisdag så har det blivitt knappa halvdagar med träning av Leffe, igår var jag ute på Kista brukshundklubb och körde igenom honom i s...

Ovido - Quiz & Flashcards