Alla inlägg den 25 maj 2009

Av Henrik Tiberg - 25 maj 2009 21:59

Då är så 5 nätters arbete avverkat då, 7 lediga dagar att se fram emot nu alltså:-)


Trött som f.n klev jag ur sängen kl. 13.00 idag, med bara knappa 4,5 timmars sömn så var det bara kaffet som hägrade. Efter att gjort allt jag kunde för att vakna till liv så gott det går dessa dagar så tog jag en sväng i skogen med gamlingarna (Bonzo & Svinto) innan det var dags för dagens träningspass.

På progarmet idag så stode det 25 min i marafart (42 kp). Kort uppvärmning startade detta pass (5 min) innan jag tryckte på lite för att hitta marafarten, detta gick helt ok trotts att det blåste ganska så kraftig motvind första halvan av detta pass. Valde att springa mot Kairo (badplats i Väsby) och vända efter halva tiden på passet. Totalt sett så blev det på dessa 25 min 6,4 km (3.54 min/km) och det kändes helt OK, avslutade med kort nedjogg (3,5 min) och allt som allt blev det 8,3 km på 33,5 min.


Efter detta pass så har det varit ganska så lugnt, lite småfixande här hemma och en lite sväng till badplatsen för att försöka lära Leffe att han kan simma, det gick väl sådär (han är en badkruka).


Imorgon så funderar jag på om det ev skall bli en resa till jobbets hundträning i Tullinge, får se hur dags jag vaknar och hur det känns då. Vilodag från löpning är det i alla fall som gäller imorgon igen:(

Tidigare månad - Senare månad
Ovido - Quiz & Flashcards