Alla inlägg den 18 maj 2009

Av Henrik Tiberg - 18 maj 2009 22:09

Kommer knappt ihåg när jag hade 2 st vilodagar i rad senast, nu är det dock ett faktum. Lugna bara, det är helt enligt planen/ skissen:-)


Idag så blev det istället jobbets hundträning med Leffe & Bonzo, gick riktigt bra för Leffe medans Bonzo visade att även en gammal 10- åring kan vara på gränsen till olydig genom att inte riktigt göra som husse ville när det kom till skyddsträningen (hoppas att det berodde på trötthet efter helgen).

Efter hundträningen så var det lite mathandling och lunch som gällde innan vi gav oss av ner till färgaffären för att inhandla den färg som vi skall ha i vår nyrenoverade hall:-)

Eftermiddagen och hela kvällen har ägnats åt att MÅLA, MÅLA och så lite MÅLA. Madde har målat vägen i trappan samt spacklat medans jag rivt bort alla lister, målat dörrfoder och tak. Mkt jobb är det men j..lar vad snyggt det blir, tyvärr så kommer man på mera jobb hela tiden. Jag har precis avsluta målningen av dörrfodret till uteplatsdörren, det blen skittbra men nu måste vi ju måla även dörren för den ser ju helt plötsligt jättedassig ut!!! Som sagt, en hel del jobb men det är det värt när man ser hur snyggt det blir. Skall lägga upp ett par före och efter bilder då det är klart så kommer ni att fatta.


Imorgon så är det återigen träningsdags, skall bli riktigt skönt att få ge sig ut på ett lättare distanspass (max 60' säger skissen), jag behöver verkligen detta då jag under vilodagar kan få en lätt känning av huvudvärk. Utöver träningen så skall det MÅLAS och så skall jag in till stan för att köpa mig ett par nya skor att springa i (troligen maraskorna).

Tidigare månad - Senare månad
Ovido - Quiz & Flashcards