Alla inlägg den 21 maj 2009

Av Henrik Tiberg - 21 maj 2009 18:42

Dagens träning är nu avklarad och det gick ju precis enligt planen, kanske lite fort (bara nån sek per km dock).


Jag körde helt enligt planen först 8 min uppvärmning för att sedan direkt växla upp till min tilltänkta marafart (ca 4.00 min/km), denna farten höll jag sedan i 60 min. På dessa 60 min så kom jag 15,3 km (3.55 min/km) och det bästa av allt var att det i det stora hela kändes riktigt, riktigt bra, lite slitsamt till och från på hemvägen (efter vändningen i Häggvik). Som helhet så var detta lite bättre känsla än väntat då jag ju precis har vänt dygnet från dagliv till nattliv.

Nedjogg på 7 min avslutade detta pass som till slut landade på 18,6 km, 1.14.49


Nu är det väl bara att byta om och dra till jobbet då:( Imorgon så är det vilodag som gäller, nu är det bara träning varanan dag fram till maran som är tillåtet!!!

Av Henrik Tiberg - 21 maj 2009 14:50

Ja, då har man gjort sin första natt på denna jobbvändan.


Möttes av en riktigt glad övveraskning då jag kom till jobbet igår, min jobbil som blev totalt sönderslagen för ett par veckor sedan var nu tillbaka:) Nu får man åka kungligt igen  denna näst intill spliter nya Skoda Octavia.

Utöver den glada övverraskningen så var det väl inte nått speciellt som hände på jobbet inatt, ganska så lugnt. Rapporterade förvisso in en vattenläcka i källaren på ett av de husen jag bevakar, detta fixades snabbt av jouren så det han inte bli mer än lite blött på golvet.


Idag så blev det lite sämre med sömnen, brukar alltid vara så då jag varit ledig lite längre, vaknade kl. 14.00 istället för som planerat kl. 14.30 men det skall nog gå bra ändå.


Snart så skall jag sätt fart med mackfixande, hundrastning och allt annat sådant som jag brukar ha att göra innan jobbet. På träningsfronten så står det 60 min i marafart (ca 15 km), med 8 min uppvärmning & 7 min nedjogg, ganska så jobbigt pass tippar jag på.


Tidigare månad - Senare månad
Ovido - Quiz & Flashcards