Alla inlägg den 27 maj 2009

Av Henrik Tiberg - 27 maj 2009 16:57

Ännu en dag med ett löjligt kort träningspass, idag så blev det 5 min uppvärmning följt av 15 min i marafart/ansträngning (3,9km = 3.51 min/km) och det hela avslutades med en nätt liten nedjogg på 2 min och 30 sek. Inte mkt till träningspass det där inte, känslan var att kroppen var seg och stel som f.n vilket den alltid tycks bli vid för mkt vila?!?! Det är helt enkelt inte bra att vila:-) Sen så är det väl mkt mentalt att man känner efter varje liten känning som man har just nu dessa dagarna, jag har ju haft samma krämpor (om det nu kan kallas det) under mer än ett halvår och det har inte på något sätt hindrat mig i min träning och eller på mina tävlingar så det är väl bara så enkelt att man är övernojig på minsta lilla grej:-)


För övrigt så har det idag inletts med kolhydratladdandet, vitargopåsen nummer 1 är uppdrucken! Pasta till lunchen, men ikväll så blir det nog en sista måltid med potatis innan det är 100% pasta & vitargo som får gälla fram till startskottet. Nu är det väl bara att ladda på depåerna för allt vad de är värda, det kommer att behövas på Lördag!!!


Idag så har det annars varit en dag ganska så lik gårdagen, hundträning!!! Det är dags för Bonzo att avlägga sitt tjänsteprov för Polisen imorgon på hans 10-årsdag (!!!) så det är bäst att finslipa formen även hos honom. Den gamla pärlan har blivit lite dammig vad gäller lydnaden i skyddet så det är bäst att försöka damma av honom en sista gång innan han kan räkna ner dagarna mot pensionen, lite vemodigt måste jag ju erkänna att det känns. Det känns som att det var igår som vi hämtade hem honom 10 månader ung och nu är han redan 10-år, helt otroligt vad tiden går fort!!! Klarar han uppkörningen imorgon så väntar ett riktigt kalas för honom här hemma på eftermiddagen/ kvällen, det blir det hur som helt för det är han värd gamla gubben!!!!


Imorgon så kommer även mina föräldrar upp på besök, tradition i och med maran. Det skall bli riktigt kul. På grund av detta så har Madde idag varit duktig medans jag varit ute och tränat hund, hon har städat så fint här hemma och som en liten extra bonus så har/ håller hon på med en rabarberpaj, UNDRA VAD HON VILL HA;)


Nu skall jag sätta lite fart här hemma, kanske kan göra någon nytta?!

Tidigare månad - Senare månad
Ovido - Quiz & Flashcards