Alla inlägg den 7 maj 2009

Av Henrik Tiberg - 7 maj 2009 13:06

Sitter nu och fyller på depåerna med lite grillad kyckling och pasta efter att ha avverkat dagens intervallpass.


Det blev helt enligt planen denna dag, 3*6 km med 1 km löpvila mellan varje. Paset började med ca 2 km uppvärmningsjogg som sedan direkt övergick i dessa marafartsintervaller, varvtiderna blev:


23.45 (3.58 min/km) / 4.29

23.48 (3.58 min/km) / 4.27

23.54 (3.59 min/km) / ----


Det gick relativt lätt ända fram till på sista 6:an då vaderna blev väldigt trötta/ tröga, hoppas att de hinner återfå hyfsad status till morgondagens tuffa långpass?! Totalt landade dagens pass på 23,8 km (1.37.45).


Nu skall det fyllas på med energi resten av denna dagen så att man är i högform imorgon igen?!?!


Nedan ser ni en liten bild över dagens pass (hoppas jag;))

Av Henrik Tiberg - 7 maj 2009 08:48

Nyäten och med kaffe i kroppen sitter jag nu här och plågar hundarna genom att låta dem få vänta på sin frukost:-)

Har sovit lite halvrisigt inatt, men ändå inte så katastrofalt dåligt. Kan det vara kommande 2 dagarnas träning som gjorde mig nervös?! Idag så väntar ett intervallpass på 3*6 km med 1 km löpvila, intervallerna är tänkta att gå i marathonfart/ kapacitet (ca 4.00 min/km) - löpvilan är lite tuffare än normalt och skall gå i ca 4.25-4.30 fart!!! Kan bli jobbigt, totalt ca 20-22 km (tror jag).


Imorgon så kommer jag att köra helgens långpass, det finns inte tid för detta till helgen. Detta långpass skall börja med 45 min jogg (4.45 min/km fart) följt av 90-100 min i marafart = ca 32-34 km.

 Totalt på dessa 2 dagar väntar alltså ca en mara i marafart (!!!), ca 18+ 24 km. Kan bli jobbigt:-)


Återkommer senare för att lämna rapport från dagens pass.


För övrigt så är det ingenting direkt bestämt för denna dagen, det kommer 100% säkert att bli hockeytittande ikväll (Sverige- Tjekien). Hundtränande är även det en stående punkt på dagordningen numera (sedan Leffes intågande i familjen), men som sagt utöver detta så får vi se.

Tidigare månad - Senare månad
Ovido - Quiz & Flashcards