Alla inlägg den 19 maj 2009

Av Henrik Tiberg - 19 maj 2009 21:19

Idag så var det äntligen dags att få ge sig ut på en träningsrunda igen:-) Efter 2 dagars vila så stod det i min skiss att jag skulle få köra ett distanspass på max 60', det blev 49' och på denna tiden så kom jag 11,5 km. Kändes riktigt skönt att springa idag, benen var lätta och luften ute (efter regn luft) gjorde det till en enda stor njutning.

Efter avslutat träningspass och en lättare lunch så hoppade jag och Leffe in i bilen för att åka in till City, det var dags att införskaffa sig det (troligen) nya marathonskorna. Har nästan bestämt mig för att överge Ds Racern till förmån för lite mera dämpade NB 904 (http://www.loplabbet.se/system/search/product.asp?id=1502). Kommer att testspringa den på Torsdag då det väntar 60' i marafart, efter detta så bestämmer jag mig till 100% men just nu så lutar det skarpt åt dessa NB 904 för att vara lite snällare mot vaderna så att det kanske håller hela distansen detta år?!?!

När skorna var inköpta så tog jag och Leffe en tutistpromenad ner förbi Rosenbad, Slottet, längs Drottninggatan upp till Plattan för att stå där och hänga ett tag innan vi gick tillbaka till bilen genom att passera invändigt på Centarlstationen. Allt detta turistande var för att Leffe skulle få lite miljöträning, det gick klockrent:-)

På vägen hem stanade jag till och köpte lite sprayfärg till elementet i hallen samt lite annat smått och gott.


Sena eftermiddagen och kvällen har återigen ägnats åt att måla här hemma. Nu har vi kommit så pass långt så att jag kunde kasta ut all denna j..la täckpappen, ser lite mera hemtrevligt ut nu. Det är väl den stora nackdelen med att renovera, det ser för jävligt ut när man håller på men det är det värt.


Imorgon så väntar jobbet igen, 5 härliga nätters arbete innan jag kommer att få vara ledig igen. På träningsfronten så är det en jättelätt och jättekort jogg på max 25' som väntar.

Tidigare månad - Senare månad
Ovido - Quiz & Flashcards