Alla inlägg den 14 maj 2009

Av Henrik Tiberg - 14 maj 2009 23:00

Framme i Göteborg (Mölndal) efter en 50 mila bilresa.


Drog igång bärbara datorn, här i den hyrda gärstlägenheten som finns i brorsans Brf förening, för att kunna lysna på lite musik. Av ren nyfikenhet så testade jag om det fanns något tillgängligt nätverk och det fanns det massor av, dock bara ett oskyddat men det räcker ju:-) Nu kommer det ju inte att bli så mkt tid framför denna dumburken ändå, vill ju hinna med att umgås med de nära och kära här men ett par rader kan jag ju skriva medans Madde står i duschen.


Resan ner gick riktigt smidigt, vi gjorde bara ett enda stopp på vägen och det blev i Jönköping där vi stannade på ett fikabesök hemma hos min höggravida lillasyster. I Jönköping bjöds det på kaffe och fikabröd, jättegott:-)


Väl framme i Götet så packade vi in i denna gästlägenhet lite snabbt innan det var dags att gå upp till Jesper och Hannahs lägenhet (brorsan med tjej), de har renoverat den sedan senast vi var här och herre jävlar vad snyggt det var (nu har man många ideer med sig hem).

Käkade lite god lasagne och bara umgicks resten av denna kvällen.


Nu är jag trött, trött, trött....... Är väl bäst att sova lite så att man orkar roa sig imorgon. Ett lättare joggingpass och hämta ut nummerlappen är lite av det som står på morgondagens program.

Av Henrik Tiberg - 14 maj 2009 08:32

Idag så bär det av med destination Götebrorg och mitt 10:e Göteborgsvarv, 6:e på 2000 talet (övriga på mitten av 90-talet, i min ungdom;)).


Innan vi åker så skall det bli lite hundrastning, ett mkt lätt distanspass på 30-40 min, lunch och in med Nelly & Leffe på pensionat. När allt detta är avbockat så styr vi de ca 50 milen ner till Göteborg. Kommer väl att vara nere i Göteborg nån gång fram åt kvällen.


Inför loppet:


Med tanke på att datorn blir kvar hemma så kommer det att bli lite dåligt med blogginlägg under helgen (Fre, Lör & Sön), alltså är det idag som jag får ta och sticka ut hakan och delge min målsättning med helgens lopp.

Förra året så satte jag ett grymt pers genom att springa mitt livs lopp, 1.15.14 stanade klockan på och detta gav en total 56:e plats!!! Inför det loppet så hade jag under våren gått från den enan klarheten efter den andra på tävlingsbanan, träningen had rullat på grymt bra hela vintern, våren och försommaren.

I år så har jag grymt bra träning i kroppen återigen, nytt för i år är att jag kört minst 2 styrkepass per vecka vilket har gjort att jag känner hur mkt starkare jag är. Det är bara i December (återhämtning/ rehab efter Milano marathon) och Januari (rehab/ fokus styrka) som det inte går att jämföra med förra årets träning, men då sprang jag ju å andra sidan Milano marathon sent i November också. Februari, Mars, April & Maj har varit riktigt bra träningsmånader!!!

På tävlingbanan har det dock inte riktigt gått som jag önskat/ hoppats på. Jag har haft lite (mycket) prestationsångest inför tävlandet i år då jag  inför varje tävling drabbats av dåligt självförtroende när jag insett att jag antagligen inte kommer att sätta nytt pers, ny erfarenhet för mig (lyxproblem). Just detta har gjort att jag knappt har velat tävla i år, har ändå blivit 2 st tävlingar som jag kan jämföra med förra året (3 tävllingar totalt):


Premiärmilen, i år 35.55 - förra året 35.22

Danderydsloppet, i år 35.43 - förra årte 35.04


Som synes är jag resultatmässigt något sämre i år, dock så känns det som att jag är bättre. Jag har inte alls fått ur mig det som jag känner att jag har i kroppen, pulsen har inte heller denna jobbats upp på de nivåer som jag haft tidigare under tävlingarna, snitt i år på mellan 5-10 slag lägre!!!) Förklaring till detta har jag inte, däremot lite gissningar i form av att jag blivit lite tyngre i och med styrketräningen (nu nedbantad till Gbg varvet, ner 2 kg), att jag tävlat för lite och inte fått igång skallen på att våga/vilja ta ut mig fullständigt. Detta är som sagt gissningar från mig, för om jag tittar på träningarna så skall jag ABSOLUT INTE vara sämre i år utan snarare tvärt om!!! Är väl dags att för första gången i år få ett lyckat lopp då!?!?


Kommer att försöka göra som förra året, Nytt pers alltså;) Nä, det som jag gjorde då var att inte släppa på fullt förens efter första bron (ca 5-6 km) utan hålla igen lite med farten, sedan så var det bara fullt fokus på att hålla uppe fart och hållning, speciellt mellan 17-20 km. Detta skall jag försöka göra i år igen, det jag funderar på är hur jag kommer att reagera om det känns j..ligt jobbigt men farten inte är så hög som jag vill!?!? Kommer jag att börja tänka negativt då?!?!, eller kommer jag att ta i mer?!?!

Målet i år blir helt klart Pers! Jag tror att detta är fullt realistiskt, dock å beror det på vädret en del, ser ut att bli runt 16-17 garder, molning men anningen blåsigt. Kan detta vara nått?!?!


Nu har jag sagt vad jag hoppas på inför Lördagen, nu är det dags att sätta lite fart för att komma iväg nån gång. Som sagt så kan det bli lite sämre med bloggandet nu när jag är på resande fot, dock så kommer det att trilla in något i form av SMS &/el MMS blogg.


Håll nu tummarna för mig på Lördag!!!!  

Tidigare månad - Senare månad
Ovido - Quiz & Flashcards