Alla inlägg den 9 maj 2009

Av Henrik Tiberg - 9 maj 2009 19:02

ingen vila idag:-)


Efter lite velande fram och tillbaka så körde jag ett lättare distanspass på 7,5 km (33 min) följt av en något nedkortad variant av det styrkeprogram jag fått av klubbens naprapat och följt slaviskat de senaste månaderna (funkar gör det oxå!).

Nu kan jag vila med gott samvete imorgon:-)

Av Henrik Tiberg - 9 maj 2009 15:29

Idag blir det nog en dag med helvila (om jag inte får något konstigt ryck senare), det känner jag att jag är värd efter de senaste 2 dagarnas träning. Dock så känner jag mig anningen sugen på att få träna på lite, efter att ha stått som banfunktionär vid Kungsholmen runt hela dagen. Stod i en korssning vid Lindhagensgatan/ Nordenflychtsvägen och stoppade bilarna då alla dessa hurtiga löpare kom springandes, kul att se denna löparfest och även delta i att få den att flyta på.


Dagen började pga ovan nämnad VÄLDIGT TIDIGT, klockan ringde redan kl. 06.30 Satte i mig en frukost innan det var dags för lite hundrastning och sedan bege sig in till stan, var på plats i så god tid så att jag han hämta hundmat och tvätta av bilen på "huset" (jobbet). Inte illa att hinna med detta redan innan samlingen i Rålis kl. 08.45, sedan så har det varit funkisgörande hela dagen lång och jag kom nyss hem igen.


Resten av denna dagen kommer det att bli luuugnt, skall fixa lite sallad inför imorgon då det är ännu en tidigt dag som väntar, kl. 05.00 kommer klockfan att ringa då:( Madde och Nelly skall tävla och det är samling i Södertälje kl. 07.00 Kommer nog bli en vilodag från träningen även imorgon, sen får det vara fördigvilat:-)


Nu skall det softas lite!!! 

Tidigare månad - Senare månad
Ovido - Quiz & Flashcards