Alla inlägg den 16 maj 2009

Av Henrik Tiberg - 16 maj 2009 19:05

Här kommer en kort rapport från dagens löpande på Göteborgs gator, jobbigt som f.n var det!!!


Gick ut stenhårt för att om möjligt sätta nytt pers, första 5 km avverkades på 17.28 och 10 km på 35.34 (årsbästa på milen:-)), sedan var väl det roliga slut:( Fick slita som ett djur mot mina negativa tankar den 2:a halvan av dagens lopp, det var om jag tittar på pulsen inte det fysiska som bromsade ner farten idag utan det mentala!!! När det börjar bli riktigt jobbigt så släpper jag i dagsläget av på farten och hittar en lite mera behaglig fart (fortfarande jobbigt)!?!?

15 km passeras på 54.07 och 20 km på 1.12.44, 2:a milen på 37.10 Ett rejält tapp på 2:a milen alltså.

I mål på 1.16.50 (Officiel tid) och en 72:a plats totalt, 44:e plats i SM.


Som jag tyckte att det lät efteråt så var det många som var missnöjda med sina tider och som tyckte att det var tungt, detta kan jag bara instämma i. Dock så är jag ändå nöjd med dagens lopp då detta ju faktiskt är en riktigt bra tid för att vara mig, har bara sprungit snabbare vid 2 tillfällen förr (Gbg 2008- 1.15.14 & Sthlm Halvmara 2008- .16.44).


Nu skall jag ta och umgås lite med de nära och kära, käka kebabtallrik och kolla på melodifestivalen:-) Lite godis oxå:-) 

Av Henrik Tiberg - 16 maj 2009 08:36

Ja, nu är det inte så jättelång tid kvar tills dess att det är dags att sätta fart med springandet.


Har ganska så nyligen vaknat och sitter här och dricker dagens första kopp kaffe. Denna morgon är det dock lite speciellt, det är ju idag som jag skall springa Göteborgtsvarvet (21,1 km) och detta skall förhoppningsvis gå fort?!


Precis som vanligt så känner jag mig stel i fotlederna även denna morgon, tyvärr så uppfattar jag det lite som att det är lite stelare än vanligt. Detta kan dock vara det gamla vanliga fenomenet där allt känns lite extramycket då jag ju känner efter mkt mera inför ett lopp än inför ett vanligt träningspass, nervositet kallas det nog;) Kommer som vanligt att smörja in med linement snart och då kommer det att släppa (hoppas jag).


Igår så var vi inne och hämtatde ut nummerlapparna samt kollade runt ordentligt inne i sportmässan, väl på plats där inne så kom den riktigta tävlingslusten fram. Jag ville bara sätta igång med att springa men det var ju en dag för tidigt:-) På mässan, som alltid är riktigt bra här i Göteborg, så shoppades det loss ordentligt. Nya Asics DS racer till mig, spikmatta till Madde, Vitargo & strumpor till mig och linement till oss båda är väl bara en del av det som inköptes, allt givetvis till grymt bra priser:-)


Nä, nu är det dags att sätta lite fart, upp till brorsans lägenhet för en rejäl grötfrukost så man har något att springa på idag. Blir utöver detta bara en drickayoughurt och en banan senare strax innan kl. 12, detta skall vara lagom att springa på (starten går kl. 14.00)


Håll nu tummarna för nummer 147 i blått Studentenlinne, Det är jag!!!  

Tidigare månad - Senare månad
Ovido - Quiz & Flashcards