Alla inlägg den 24 maj 2009

Av Henrik Tiberg - 24 maj 2009 15:19

Den utlovade träningsrapporten från gårdagens pass, den kom aldrig igår. När jag skulle tömma Gps klockan efter maten (innan jobbet) så stulade detta en del och tiden bara sprang iväg vilket ledde till att det inte blev nån rapport så här kommer den nu:


Det blev en uppvärmning på 5 min som seden direkt övergick till 40 min löpning i marathonfart (ansträngning). Jag valde att liksom inför förra årets mara springa ner via Infra City och vidare utefter Norrvikensjön, underbart vackara grusvägar utefter sjön, för att efter 19.45 min löpning bara vända tvärt och körra samma vända hem igen. Vändningen kom nästan vid Norrvikens pendel. Det hamnade på 10,3 km (3.54 min/km) under dessa 40 min i marafart och det kändes riktigt bra!!! Sprang hela tiden och bromsade mig själv lite lätt för att inte springa på för fort, det var väl bara en liten snutt efter ca 6 km då det blåste rejält med motvind och samtidigt gick svagt uppför som jag fick jobba på lite hårdare än önskat men annars så var det en riktigt skön känsla genom hela passet igår:-) Passet avslutades med en nedjogg på 5 min och hamnade till slut på 12,6 km (50 min).

Om jag skall hitta nåtonting som oroar lite, vilket jag alltid gör inför de störra loppen, så är det väll att mina fotleder var riktigt stela de första ca 15 min. Det är precis funt utsidoknölarna som jag känner mig stel, men det är egentligen ingenting som oroar då jag ju haft detta till och från i 1 år nu och detta försvinner så snabbt kroppen blir varm eller om jag smörjer på linement.


Natten som gick på jobbet då, ja den var ganska så lugn. 2 st störningar samt liet andra samtal från boende om skumma individer i områden som var värda att kolla upp men inte lede till någonting.

Passade även på att köra lite lydnadspass med Bonzo & Svinto, Bonzo fick 2 pass varav ett blev under komendering av en kollega. Det är ju dags för Bonzo att avlägga sitt Rps prov inför Polisen igen. Inte illa för en 10-åring (motsvarar 94 år!! enligt hundbok Madde hittade hos vetrinären) att fortfartande jobba:-) Har lovat honom att detta blir hans sista uppkörning (om han klarar den vill säga).


 Nu väntar snart den sista natten på denna jobbvändan, skall bli grymt skönt att få vara ledig igen:-)


Madde och Leffe är nu påväg till Leffes skyddsträning vilket gör att jag kommer ha lite lugn och ro här hemma innan jobbet;-) Hade varit j..ligt kul att hänga med och köra med Leffe, han körde i Fredags också och då tog de steget upp mot lite mera avancerade bitar genom att köra in liggande bevakningar (inte illa för en 9 månaders valp/ ungdom).


Nä nu är det bäst att jag sätter lite fart för jag vill ju hinna med lite småpysel här hemma innan jobbet.

Tidigare månad - Senare månad
Ovido - Quiz & Flashcards