Alla inlägg den 11 maj 2009

Av Henrik Tiberg - 11 maj 2009 14:12

Nu drar det ihop sig på allvar till en av årets stora höjdpunkter vad gäller löpningen, nä det är inte Sthlm Marathon som jag har i tankarna ännu uten det är Göteborgsvarvet till helgen som gäller!


Förra året så gjorde jag vid just Göteborgsvarvet min än så länge bästa bästa löparinsats, sprang i mål på 1.15.14 (pers med 3 min & 30 sek) och detta innebar en 56:e plats!!! (ca 30 000 startande).

Detta är nu ett gott minne för mig men den träningen som jag bedrev sista vecka inför loppet har jag ju väl dokumenterad och lite vidskeplig som jag är så tänker jag som så att om jag kopierar förra årets upplägg så kanske det kan bli lika bra igen (eller ännu bättre?!). Sagt och gjort så blev det idag ett vanligt, ja nästan vanligt, distanspass på 13,8 km där jag rundar Väsby och tar den långa vägen via Infra City hem. Nu denna veckan så släpper jag lite på bromsen så att det blir lite mera fart på de enkla distanspassen oxå (om kroppen tycker det känns bra vill säga). Dagens pass avverkades på 55.41 (4.02 min/km, puls 148/157) och det kändes hur bra som helst hela vägen, många växlar kvar att ta av. Förra året så gick detta pass på 57.35 (4.10 min/km, puls 144/ 153). Gick som synes riktigt snabbt idag, och som sagt så kändes det även riktigt bra, hoppas på att detta är ett gott tecken?!?!

 Efter avslutat löppas så blev det även ett styrkepass på ca 30 min och så givetvis stretching.


Utöver dagens träning så har det egentligen inte hänt så mkt idag, lite sovmorgon följt av frukost, hundrastning och damsugning. Madde är duktig och målar/ lackar trappan samt tvättar, bra pli jag har på henne va;)


Ikväll så är det återigen dags för lite jobb, med betoning på lite. Jag jobbar denna veckan bara 2 nätter (mån & tis) för att sedan ha fripass i 2 dagar följt av en 5 dagars ledighet, 7 lediga dagar total alltså:-) På Torsdag styr vi ner till Göteborg, bor hemma hos brorsan under denna weekend.


Nu skall jag ta och fixa lite mackor till jobbet innan det är dags för en sväng med hundarna och så lite sova/ vila innan jobbet.


Jag höll ju på att glöma nämna att jag precis fått reda på att jag har blivitt placerad i SM klassen på Gbg varvet till helgen (http://www.gfif.se/NR/exeres/EF692C54-E420-4D3C-A001-CC86D2E12269.htm), inte illa att lilla jag skall skall springa SM igen. Mer om detta vid senare tillfälle dock.

Tidigare månad - Senare månad
Ovido - Quiz & Flashcards