Alla inlägg den 12 maj 2009

Av Henrik Tiberg - 12 maj 2009 14:54

Tänk vad skönt det skulle vara om alla jobbvändor bara bestod av 2 nätter som denna, är väl bara att passa på att njuta nu när så är fallet:-)


Natten som gick på jobbet var riktigt lugn och stilla, jag hade blivitt av med 1 timma bevakning i ett bostadsområde i Rinkeby vilket gjorde att jag kunde lägga all kraft på "mina" Brf föreningar i Akalla & Husby, riktigt skönt. Att jag dessutom hade med mig en lära inatt gjorde att natten gick mkt snabbt, att ha någon som man kan gå och snacka med är inte helt fel ibland.


Vi kom sista natten på förra jobbvändan på att vi skulle försöka få ihop ett lag till Bellmanstafetten från jobbet, jag mailade till chefen då för att se om det fanns intresser från företaget att sponsra detta jippo för vår del och till och med höra om chefen själv skulle vara med i laget. Bäst att tillägga att det på min arbetsplats egentligen bara är jag som roar mig med att springa, vissa andra lyfter skrot men i övrigt så är det inte något specieltt träningsintresserade kollegor som jag har.

DRÖM OM MIN FÖRVÅNING när jag kom till jobbet och chefen hade svarat att han är med och springer, han betalar hela kalaset och han anmäller 4 LAG (20 MAN!!!!) från vårt kontor, det är väl ungefär lika många som vi är på vår nattsida!!!! Hur tänkte han där?!?! Ännu mera förvånad kan jag lova att jag blir när jag ser listan där alla skall få anmälla sig på, 15 ST ÄR REDAN ANMÄLLDA!!!! Det är helt otroligt kul!!!


Idag så är det dags för dag 2 i min reprisvecka från inför Gbg varvet 2009 (repris från år 2008) och idag så är det 12-15* 1000/400 m som gäller nere på  Villundavallen. Planen sade förra året att de skulle 1000-ingarna skulle gå i ca 3.50- 3.53 fart och 400 m löpvila i ca 4.07 fart, det blev mkt för snabbt förra året då det gick i 3.37/ 4.05 fart, får försöka mig på att hålla igen mer i år:-) Årets skiss säger annars att jag skall köra fartlek 10*5'/2' i samma farter som de intervaller jag kör idag, egentligen blr ju detta samma pass men då jag ju som jag sa redan igår är lite vidskeplig så vill jag ju köra samma upplägg som förra året (coach Walker protesterade inte på detta alternativ så det var nog OK;)).


För övrigt så ringde precis Madde påvägen hem från ett ärende, hon berättade då att Väsbyhem då ringt och meddelat att de kommer att riva ner vårt kakel, behandla väggen och sätta upp nytt kakel i vårt badrum. Det är som så att det som sitter är missfärgat pga tidigare hyresvärd har slarvat med underhållet/ städningen och detta skall de nu åtgärda lagom till att vi köper lägenheten vid månadsskiftet, inte helt fell att få ett helt nyrenoverat badrum helt gratis:-)


Nu måste jag sätta lite fart så jag hinner med allt som skall göra innan dagens träningapass.

Tidigare månad - Senare månad
Ovido - Quiz & Flashcards