Alla inlägg den 29 oktober 2009

Av Henrik Tiberg - 29 oktober 2009 18:09

Då var dagens pass avverkat, här kommer en rapport:


16.15
Löpning
Totalt 16,00 km - 72 min
(Distans med 42 kp inslag 4,00 km - 16 min)
Ansträngningsgrad: 15. Ansträngande
Väder: Klart +-0 till 5
Snittpuls: 145
Tillstånd: Träningsvärk
Ställe: Väsby runt + 2 varv Runby 2:an (terräng)
Sällskap: ipod
Utrustning: Asics DS Trainer (Juni09)
Annan utrustning: Garmin 405
Stretching
Kommentar: Distanspass med fartinslag var vad det erbjöds på dagens träningsprogram.

Första ca 40' distans upp till Runby motionsspår,
sedan 2 varav i Runby 2:an (42 kp).

8.21 (4.18, 4.03)
7.59 (4.02, 3.58)

tot 16.20 (4.05 min/km)

sedan distans hem, 16'. (Hela passet i en följd utan uppehåll.)

Träningsvärken från i Tisdags satte fortfarande kvar, den blev dessutom bara värre. Kändes OK under fartdelen men efter denna så var träningsvärken i låren (framsida) fruktansvärd!!!
Som helhet ett skönt och bra pass.

(1.11.55)

Nu är det dags att sätta i sig lite mat innan det är dags att dra till jobbet, skall bli spännande att se hur det går att ta sig fram på mina träningsvärktrötta ben!?

Av Henrik Tiberg - 29 oktober 2009 14:52

Känns riktigt skönt att snart kunna inkassera 5 nya lediga dagarGlad, startskottet för denna ledighet går imorgon kl. 06.24


Natten som gick var återigen ganska så lugn, stöttade på lite larm och hjälpte till med att träna lite hund men annars så var det som sagt en lugn natt. Inte så mkt att skriva om där alltså, det som kanske kan vara något att skriva om orkar jag knappt ta i med tång! Möts väldigt ofta om diverse former av skittsnack inom hundvärlden, det är av denna anledningen som jag håller mig helt och hållet på min egen kant när det gäller hundarna. Jag undviker in i det absolut längsta att diskutera hundar och dess träning då jag vet att det är ett sådant j..la skittsnack hela tiden inom denna världen, inatt så fick jag höra om ett rykte som gick!!! Ett ryckte som jag visste att det inte alls stämde, detta gjorde att jag direkt kunde slå död på detta som bara rent skittsnack!!! Men detta spelar ju ingen roll då ryktet redan är ute, de som inte har en anning om vad om är sant eller inte kommer ju (kanske/ troligen ) tro på vad de hör och då spelar det ju ingen som helst roll om vad som är rätt eller fel!!! Varför allt detta j..la skittsnack, någon som vet kanske kan svara på detta?!?! Jag kommer att fortsätta att köra mitt race, träna med de och på de sätt som jag tycker tilltalar mig och ger resultat för mig och mina hundar, övriga får göra som de vill!

Där fick jag spotta av mig lite av den irritationen jag drabbades av!


Snart så skall jag ta och göra mig redo för dagens träningspass, 60- 75' distans med ca 4 km löpning i 42 kp 30' in i passet, dessa 4 km kommer att köras uppe i Runbyspåret (terräng). Får se hur det är med träningsvärken idag!? Rapport kommer senare.

Ovido - Quiz & Flashcards