Alla inlägg den 28 oktober 2009

Av Henrik Tiberg - 28 oktober 2009 18:38

Här kommer en kort rapport från dagens träning:


16.20
Löpning
Totalt 5,50 km - 25 min
(Kort distans 5,50 km - 25 min)
Ansträngningsgrad: 10.
Väder: Växlande molnighet +-0 till 5
Snittpuls: 135
Maxpuls: 147
Tillstånd: Träningsvärk
Ställe: Smedby runt
Sällskap: Leffe (schäfern)
Utrustning: Asics DS Trainer (Juni09)
Stretching
Kommentar: Ett lättare lufspass på träningsvärktunga ben. Grym träningsvärk (framsida låren) från gårdagens pass, blev dock bättre efter hand.

6*koo

(25.23)
16.55
Styrketräning
Totalt 35 min
Ställe: Hemma i V-rummet
Stretching
Kommentar: Styrka enligt program från Henlena:

1: Sätesövning, 20 st
2: Sätesövning på boll, 10 ggr
3: Bryggan, 2*10ggr/ ben
4: Sätesövning 2, 10 ggr
5: Balansövning, 3*30 sek
6: Höftrörlighet, 20 ggr/ sida
7: Utfallssteg med rotation, 15 ggr/ ben
8: Draken, 2*10 ggr/ ben
9: Olympisk rörlighet, 10 ggr
10: Pinnen, 15 ggr/ sida
Av Henrik Tiberg - 28 oktober 2009 15:00

Jag kan lova att jag inatt och nu känner av gårdagens progresiva snabbdistans, det sitter i låren!!! Går nästan och stapplar fran på grund av denna träningsvärken, fast detta tycker jag om för detta är ju ett bevis på att man gjort nått kulGlad!


Tur är dock att det idag står ett mkt kort och lätt pass (25-30 min) på programmet, detta skall följas upp av lite styrka innan det är dags för 3:e av 4:a nätter på denna jobbvändan. Kommer att ta med mig Leffe på detta pass, antagligen hela passetFlört.


Natten som gick på jobbet var ganska så lugn, om man bortser från att jag blev stående på ett inbrott i Rinkeby i ca 1,5 timma. Det var en restaurang som hade haft påhälsning och jag var tvungen att stanna kvar tills dess att ingångshållet var tilltäppt av Glasjouren, seft att bara stå där (men det är ju också en del av jobbet). Utöver detta så var det ingenting speciellt som hände.


Nu skall jag ta och sätta lite fart innan det är dags för dagens träning, mer om den senare.

Ovido - Quiz & Flashcards