Alla inlägg den 26 oktober 2009

Av Henrik Tiberg - 26 oktober 2009 13:38

Sådär då, nu är man igång på allvar igen (med träningen alltså).


Idag så blev det dubbla pass, först:


Totalt 11,50 km - 52 min
(Distans 11,50 km - 52 min)
Ansträngningsgrad: 11. Ganska lätt
Väder: Molnigt +5 till +10
Snittpuls: 149
Tillstånd: Formsvacka
Ställe: Väsby runt
Sällskap: ipod
Utrustning: Asics DS Trainer (Juni09)
Kommentar: Nu är säsongsvilan slut på riktigt och uppbyggnaden drar igång:-)

Usch vad mkt man tappar på 2 veckors vila!! Andningen/ flåset är inte alls vad det brukar vara (hög puls), tur att det går ganska så snabbt att komma tillbaka igen(!?).
Kände mig idag anningen svag i högra höften/ skinkan igen, dock bara lite idag.

(52.15)


Följt av:


Styrketräning
Totalt 30 min
Ställe: Hemma i V-rummet
Stretching
Kommentar: Styrka enligt program från Henlena:

1: Sätesövning, 20 st
2: Sätesövning på boll, 10 ggr
3: Bryggan, 2*10ggr/ ben
4: Sätesövning 2, 10 ggr
5: Balansövning, 3*30 sek
6: Höftrörlighet, 20 ggr/ sida
7: Utfallssteg med rotation, 15 ggr/ ben
8: Draken, 2*10 ggr/ ben
9: Olympisk rörlighet, 10 ggr
10: Pinnen, 15 ggr/ sida

Nu njuter jag av lite rester från gårdagens smörgåstårta som belöningGlad!!!

Av Henrik Tiberg - 26 oktober 2009 08:50

2 veckors säsongsvila är nu över och jag har laddat batterierna ordentligt, känner nu en såndär skön hunger på att få sätta igång med den tunga och tuffa grundträningenGlad!

Jag har ju förvisso smugit igång med 2 st mkt lätta löppass (Fredag & Söndag), men det är först idag som man officiellt kan säga att nu kör vi igång igen. Denna veckan lär dock vara en uppstartsvecka där det är lite lugnare löpning som gäller, exakt hur det ser ut vet jag ännu inte (inväntar träningsskiss från coachen). Vad som tidigare gällt under de kommande 2 månaderna har dock varit MKT mängd (många kilometrar) för att bygga upp en rejäl grund att stå på när det gäller!, jag räknar med att det kommer att vara ganska så liknande denna säsongen. Dock så kommer det säkerligen att skilja sig en del vad det lider då jag ju ändrar inriktning från marathon ner till 10-21 km, lite mindre (jätte-)långa pass och istället mera fart.

Idag så kommer det ialla fall att bli ett distanspass på 40-60 min följt av styrketräning, mer om detta senare.


Utöver träningen så är det idag återigen dags för att jobba, 4 nätter är vad som gäller (börjar kl. 19.30)


Ovido - Quiz & Flashcards