Alla inlägg den 30 oktober 2009

Av Henrik Tiberg - 30 oktober 2009 22:41

Här kommer ett utdrag från dagens träning:


17.05
 
Löpning
Totalt 8,10 km - 44 min
(Distans 8,10 km - 44 min)
Ansträngningsgrad: 08.
Väder: Klart +-0 till 5
Tillstånd: Normalt
Ställe: Kth <--> Hagaparken
Sällskap: Klubbkamrater
Utrustning: Asics DS Trainer (Juni09)
Stretching
Kommentar: Ett RIKTIGT lätt luffsarpass för att värma upp inför cirkelträningen. Kändes efter hand, när träningsvärken började släppa, riktigt bra.

(44.29)
18.00
 
Cirkelträning
Totalt 60 min
Ställe: Kth Hallen
Sällskap: Klubben
Stretching
Kommentar: Cirkelträning med klubben enl förljande:

1. Utfallssteg
2. Fällkniven
3. Klockan
--- Hopprep/tåhävningar
4. Hängbrädan
5. Hamstring-drag
6. Sprinten
--- Hopprep/tåhävningar
7. Rygglyft
8. Draken
9. Hantelrodd
--- Hopprep/tåhävningar

Varje övning kördes 80'', 20'' vila/ byta station. Ovanstående kördes 2 varv med kortare drickapaus mitt i.
Kul men jobbigt, lite för svag;)
Av Henrik Tiberg - 30 oktober 2009 14:37

Nu är jag ledig igenGlad!, 5 sköna dagar är vad jag har att se fram emot!!!


Även den sista natten på denna jobbvändan var riktigt lugn, skönt att hinna tvätta och städa bilen (jobbilen alltså) i lugn och ro.


Idag så kommer jag att åka in till stan för att vara med på klubbträningen. Varje Fredag så kör vi cirkelträning (styrka) inne vid Kth hallen och eftersom jag ändå inte brukar vara så rolig de dagar jag klver av så hade Madde ingenting emot att jag åker in på träningen ikvällFlört, kommer att vara hemma runt kl. 20 så vi får ju ändå kvällen ihop.


Under denna ledighet så är det väl ingenting speciellt som väntar utan det kommer att läggas mkt tid på träning, min löpning (vila imorgon Lördag dock), hundarna (farmförallt Leffe) kommer att köras ganska så hårt. En träningsledighet alltsåGlad.


Nu skall jag göra mig klar för en runda med hundarna innan det är dags att dra in till stan, ett stopp på PrisXtra för att köpa lite bröd och GODIS kommer det att bli på vägen inGlad!

Ovido - Quiz & Flashcards