Alla inlägg den 27 oktober 2009

Av Henrik Tiberg - 27 oktober 2009 18:50

Nu är man även igång med säsongens kvalitetspass, såhär gick det idag:


Totalt 21,00 km - 94 min
(Progresiv Snabbdistans 16,00 km - 68 min)
Ansträngningsgrad: 17. Mycket ansträngande
Väder: Molnigt +5 till +10
Snittpuls: 155
Maxpuls: 179
Tillstånd: Formsvacka
Ställe: 2* Avkortad Väsby runt
Sällskap: Ipod
Utrustning: New Balance 904 (Maj09)
Annan utrustning: Garmin 405
Stretching
Kommentar: Säsongens första kvalitetspass:-)
3-4*4 km progressiv löpning sade dagens plan.

Utfall:

17.57 (4.29 min/km)
17.15 (4.19 min/km)
16.39 (4.10 min/km)
16.06 (4.02 min/km)

Progresivt och fint blev det:-) Grymt slitna lår sista 3-4 km dock, känns att man vilat ett tag.
Även denna dag så var det mkt högre puls än normalt.
Som helhet ett lyckat pass där panbenet sattes på prov (det fanns kvar) då jag mattades ganska mkt redan efter ca 12-13 km.

Uppv. - skolning - Nedjogg

(1.33.51)

Av Henrik Tiberg - 27 oktober 2009 14:53

2 veckor har nu gått sedan dess att jag satte upp som mål att gå ner ett par kilon i vikt, eller rättare sagt sedan dess att jag tog tag i de planerna som jag haft ett längre tag!


Startvikten Tisdag 13/10= 85,7 km

 

Förra veckan, Tisdag 20/10= 83,8 kg, -1,9 kg

 

Idag, Tisdag 27/10= 83,7 kg, -0,1 kg


Denna veckan så blev det inte mkt till nedgång att tala om, detta kan nog förklaras med att det var fördelsedagskalas (maddes) i helgen, smörgåstårta och fika ingick i dettaGlad, sen så har det ju även blivitt lite mera styrketräning (muskler väger juFlört!!!). En sak har jag dock klarat av att avstå helt ifrån under dessa 2 veckorna, godis! Jag har inte köpt eller ätit en enda godisbit, detta har varit en rejäl pers kan jag lova!!! När jag varit och handlat så har jag blivitt kalsvettig (abstinens!?!?) när jag kommit till godishyllorna, som en extar liten plågan så har det varit extrapris på lösgodis överallt där man varitGråter! Den gågna helgen så intalade jag mig själv att nästa (kommande) helg så skall jag få en liten belöning i form av en skål med godis (STOR!!!Flört) - får se om jag hinner tänka om där!? Hur som helst så väntar jag mig nu en större nedgång när jag sätter igång med träningen igen, får se hur kommande veckan går?


Idag så är det dags att dra igång med säsongens första kvalitetspass, 3-4*4 km progressiv löpning är vad jag hara att se fram emot, från lugn fart (ca 4.45 min/km) ner till att avsluta i 21 kp (ca 3.40 min/km). Totalt så kommer detta pass att hamna på 21 km (om allt går enligt planerna). Mer om detta senare!

Ovido - Quiz & Flashcards