Alla inlägg den 24 oktober 2009

Av Henrik Tiberg - 24 oktober 2009 05:12

Usch vad tidigt det blev att kliva upp denna Lördag morgon (eller är det natt ännu!!!?), klockan ringde redan kl. 05.00 Sitter nu och hoppas på att kaffet skall kunna få mig att vakna!?

Anledningen till att vi är uppe såhär j..la tidigt är absolut inte att vi vill lyssna på Sverigetävlingen Sverige på Vaken (natradion P4), nä det finns ju självklart en anledning som är bättre! Vi skall ju iväg och göra mentaltest (MH) på Leffe (unghunden) idag och då är det som vanligt när det gäller hundaktiviteter tidiga mornar som gäller! Kl.07.45 skall vi vara på samlingen vid Alunda (Östhammar) och dit har vi ca 1 h 10 min bilresa. Skall bli riktigt kul att se hur lillen fixar detta test? Jag kommer att lägga upp vikeoklipp på detta om Madde lyckas med att filma (ny kamera)Flört .


Igår så smög jag för övrigt igång med min träning igen efter att ha vilat 12 dagar ifrån löpningen, jag har ju kört 3 styrkepass under denna tid men inte ett enda löpsteg förens igår. Detta känns nu idag, sitter här med lättare träningsvärk i framförallt benenGlad. Det blev ett lättare distanspass på 8,7 km, 39.26 Kände direkt när jag stack ut att kroppen var mkt piggare och helare (inte samma gamla småkänningar) än vad en brukar vara under denna typen av pass, fattas bara efter såhär lång vila. Det enda som jag har att gnälla över är att högra höften (och delvis skinkan) ömade/ kändes av en anning, det är ju pga detta som jag kör styka, sen så var även pulsen högre än normalt. Just styrketräning var vad jag fortsatte med direkt efter avslutat löppass, lika bra när man ändå var varm. Körde mitt styrkeprogram som jag har fått ut av klubbens naprapat, detta funkade ju förra året och kommer säkerligen att göra det nu också. Dubbla träningspass igår alltså, känns kanon att få vara igång igen. Jag tror till och med att jag sparang och log under passets gångGlad.


Nä, nu är det bäst att jag sätter lite fart, mera kaffe!!!


OBS!!! Glöm ej att rösta i min lilla omröstning här intill!!! http://svinto.bloggagratis.se/2009/10/23/2109956-omrostning-startad/

Ovido - Quiz & Flashcards