Alla inlägg den 1 oktober 2009

Av Henrik Tiberg - 1 oktober 2009 18:44

Nu är det bara 1 natt kvar att jobba innan jag kan inkassera 14 dagars (!!!) LedighetGlad, skall bli så j..la skönt!!!


Den gångna natten, ja hela denna jobbvändan har varit mkt lugn men usch vad kallt det börjar bli nu på nätterna (närmare nollan).


Idag så har jag packat ihop lite kläder inför morgondagens resa ner till Hjo, vi kommer att åka ner frampå eftermiddagen när jag fått sova lite. På Lördag så väntar där en löptävling på 9,9 km (http://ikwilske.nu/) för min del, Söndag så är det min systerdotter Felicias dopdag. Detta är bara lite av vad som väntar i helgen, detta kommer att leda till att jag antagligen inte kommer att blogga så speciellt mkt under helgen, givetvis så skall jag försöka klämma in en rapport från helgens lopp.


Idag så var det ett distanspass med avslutande fartinslag som var ordinerat från Coach Walker, sähär blev det:


Löpning
Totalt 17,00 km - 77 min
(Distans med fartinslag 2,50 km - 10 min)
Ansträngningsgrad: 14.
Väder: Klart +5 till +10
Snittpuls: 136
Tillstånd: Seg
Ställe: Väsby runt med långa vägen hem (via Infra C) + 1 varv i Smedbyspåret (snabbt)
Sällskap: Ipod
Utrustning: Asics DS Trainer (Juni09)
Stretching
Kommentar: Inledde dagens pass med att lufsa runt i 65 min (lugn takt) för att sedan köra en ökning till tänkta tävlingsansträngning (Lördag) sista 2,55 km i Smedbyspåret (10.03 / 3.56 min/km). Hela passet genomfördes utan att titta på klockan en enda gång, order från coach Walker!!!:-)

Kände mig riktigt trög i benen idag, detta trotts att jag tog det mkt lugnt.

(1.17.19)


Nu skall jag göra mig redo för sista natten på denna jobbvändan!

Ovido - Quiz & Flashcards