Alla inlägg den 9 oktober 2009

Av Henrik Tiberg - 9 oktober 2009 07:49

Igår kväll så satte vi nere i Jönköping på Kinarps Arena, det var dags för nedsläpp i en match som jag på förhand såg fram emot riktigt mkt. HV 71- Färjestad var det som skulle göra upp (jag håller på Färjestad om nån missat detta), 1:an & 2:an i tabellen! Detta skulle kunna bli en kanonmatch, visst att det skulle bli tufft att få med sig några poäng hem för FBK men som det blev!!! Vad fan var det som hände egentligen!?!?! 8-0 till HV!!!!

Inte ens i min vildaste fantasi så hade jag kunnat drömma mardrömmar om detta!!! Det började ju så lovande med att FBK tog initiativet och placerade sig i HV:s zon de första minutrarna, sen släppte de in ett jävla skittmål och då var det ridå ner. 3-0 efter första perioden, och då kändes det ändå som att FBK spelade ganska så OK - HV satte dock alla sina chanser. Det är väl bara att glömma denna skittmatchen, det är ju en lång säsong kvar och vi ligger ju fortfarande 2:a!!!


Utöver hockeyn så var det lite annat trevligt som hände igår, kan väl börja med gårdagens träningspass som såg ut såhär:


Löpning
Totalt 16,00 km - 65 min
(Lång intervall 11,00 km - 42 min)
Ansträngningsgrad: 18.
Väder: Klart +10 till +15
Snittpuls: 157
Maxpuls: 166
Tillstånd: Normalt
Ställe: Hjo, mestadels Industriområdet
Sällskap: Ipod
Utrustning: Asics DS Racer (Aug09)
Stretching
Kommentar: Underbart löpväder ute idag:-)

Dagens plan sade, 3000-2000-1000 m (i 10 kp), pj 3'-2'-1' följt av 10*60''/30''.

Utfall:

3000 m - 10.36 (3.32 min/km)/ 3'
2000 m - 7.11 (3.35,5 min/km)/ 2'
1000 m - 3.30 / 1'

10*60''/ 30'' (farten låg på mellan 3.20-3.30 min/km)

Trögt som bara den första km sedan släppte det och jag hittade rytmen innan 5 km blev jättetung då benen började bli riktigt trötta, sista 1000-ingen helt OK.
60''-arna var riktigt jobbiga då mina ben var rejält slutkörda, kunde inte ens jobba upp pulsen på dessa.
Som helhet ändå ett skönt och lyckat pass, känns dock att det blivitt ganska så många km denna veckan nu.

Uppv. - skolning - nedjogg


Efter avslutad träning så blev det en snabbare lunch innan det var dags att åka ner till Jönköping, här började vi med att shoppa lite. Det blev ett par nya jeans, en tröja och lite pressenter till Felicia (systerdottern).


När vi var panka (färdigshoppade) så åkte vi hem till syrran för att hälsa på och ta en fika, man vill ju passa på att träffa lilla Felicia så mkt som möjligtGlad! Allt lika kul att träffa denna underbart snälla och trevliga tjej, undar vem hon ärvt detta av!?Flört


Idag så är det dags för en lång bilresa hem, ingen träning denna dagen utan nu blir det att vila benen pigga inför Söndagens (säsongen sista) tävling - Hässelbyloppet.

Nu skall jag släppa ut hundarna innan det är dags för frukost!

Ovido - Quiz & Flashcards