Alla inlägg den 21 oktober 2009

Av Henrik Tiberg - 21 oktober 2009 22:14

Sitter nu här och kan konstatera att jag nu inlett en 5 dagars ledighet igenGlad, känns riktigt skönt även om jag idag har varit allt annat än just ledig!!!

Idag så klev jag av jobbet kl. 06.24, var hemma och kröp ner i sängen starx efter 07.30 Jag ställde då klockan på väckning kl.12.30 för att kunna vända på dygnet nu under ledigheten. Mellan kl. 10 och 12 så han jag med att bli väckt av Polisen som ringde mig vid inte mindre än 3 tillfällen!!! Anledningen till alla dessa samtal var att de ville hålla lite kompleterande förhör efter att vi inatt hade gripit en påtänd biltjuv. Efter det 3:e samtalet så gav jag upp och gick ur sängen!!!

Väl uppe så var det  bara att pimpla kaffe för att komma igång, jag skulle ju vara på kundmöte med jobbet kl. 15.00 och innan detta så skulle hundarna rastas och lite annat fixas. Mötet gick jättebra och vi hoppas nu på att denna kund vill ha oss kvar!? Vi kommer få besked den närmaste veckan hoppas vi.

Efter avslutat möte så var det dags för en lunch/ middag ute tillsammans med lite kollegor innan det var dags för objektsträning med Leffe. Varje Onsdagskväll så är det kvällsträning på lite olika objekt som gäller med jobbet, idag var det på det enorma tingshus- & häktesbygget i Sollentuna som vi fick träna våra hundar, jag körde ett antal inomhussök med Leffe och de gick alla riktigt braGlad.

Nu kan jag med lätthet erkänna att denna köriga dag med lite sömn har satt sina spår, är så j..la trött så jag trycker på fel tangenter hela tiden - Dags att ge sig ut med hundarna på kvällsrunda och sedan SOVA!!!!

Ovido - Quiz & Flashcards