Direktlänk till inlägg 3 oktober 2009

Mössebergslunken 9,9 km - Avverkat:-)

Av Henrik Tiberg - 3 oktober 2009 23:05

Dags för en kort rapport från dagens löparinsattser från min sidaGlad!


Igår kväll (strax innan kl. 21.00) så anlände vi till mina föräldrar i Hjo för att tillbringa närmare 1 vecka här.


Idag så var klockan ställd på 07.15, kändes allt för j..la tidigt då den ringde. Jag hade bara lusten att stänga av klockan och somna om igen, skita i att springa mitt planerade lopp - men med självdiciplin som jag har så skulle detta aldrig gå att skita i!!!

Efter att ha gjort alla sedvanliga bestyr som man bör och skall göra på morgonen så var vi på plats i Falköping vid Mösseberg, här skulle det springas terrängloppGlad! Jag visste ingenting om detta lopp mer än att det var 38:e gången som detta arrangerades!!! Pga den långa bilresan och mindre mängd med sömn så blev det lite längre uppvärmning än normalt, ca 5 km, allt för att försöka få igång kroppen.


När starten gick, i ca 4 grader och duggregn + blåsigt som f.n, så bestämde jag mig för att lägga mig i rygg på täten för att känna på motståndet. Sagt och gjort, det kändes helt ok första km och av motståndet att dömma på denna korta tiden så var det nog så att jag kunde vara med och tampas om en tätplats!?

Efter ca 1,5 km så stack en löpare iväg, denna löparen skulle senare även stå som slutlig segrare av loppet. Jag låg i en 2:a grupp bestående av 5 st löpare.

Banan som var en riktig terrängbana, kul men jobbig med bra variation av snabbt och mera tungsprunget, skulle avverkas 2 varv. Efter första varvet, som jag avverkade på 17.33 (egen klocka), så låg jag på 4:e plats med ca 25 m fram till 2:an & 3:an i loppet. Detta avståndet hade jag haft från ca 3 km passeringen då de gick ifrån mig men sedan låg avståndet konstanp på det samma, bakom mig var det en lucka på ca 50 m till 5:an och 6.an

När vi hade ca 3 km kvar av loppet så bestämde jag mig för att fösöka mig på att gå ikapp de framför mig och ökade därför på farten ordentligt för att komma ikapp, denna km avverkades på ca 3.23 men när jag ändå inte tog in på den framför mig så gick lufetn ur mig och sista 2 km blev ganska så jobbiga på tunga ben i ett mera tilltagande regn, det handlade bara om att bevaka min 4:e plats i loppet.


Kom i mål på tiden 36.10 på dessa 9,9 km, en tid som känns helt OK i detta terränglopp. En liten resultatlista:

 


Seniorer 9,9 km

1 252 Jonas Karlsson IF Hagen 35:20.8 0:00.0

2 260 Jonas Andersson Team Ultra Sweden 35:21.9 0:01.1

3 262 Henrik Tiberg FK Studenterna 36:10.1 0:49.3



  

Totalsegern gick till:

 

M35 9,9 km

1 278 Rickard Westergren IK Wilske 34:40.5 0:00.0


Känns som jag nu i detta skrivandets stund är allt för trött för att orka skriva mera utförligt om loppet, skall upp tidigt imorgon också (systerdotterns dop). Kanske återkommer jag med lite mera om loppet vid senare tillfälle, hur som helst var det ett mkt trevligt lopp som jag helt klart kan rekomendera!!!

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Henrik Tiberg - 12 april 2010 19:54

Då var det dags att byta plats på bloggen igen då!   Här är den nya adressen som ni skall spara och lägga på minnet:   http://henriksvinto.blogspot.com/ ...

Av Henrik Tiberg - 11 april 2010 20:08

Insåg helt plötsligt att det är en hel vecka sedan dess att jag senast skrev någonting här!!! Det är ju inget bra, men det finns flera förklaringar till detta. Vi har under den gågna veckan varit utan internet stora delar av tiden (comhem strular/ ar...

Av Henrik Tiberg - 4 april 2010 08:51

av ytterligare en baksida av att inte få träna som jag brukar och vill! Jag kan inte längre fortsätta att trycka i mig en massa mat, godis osv... Nu sätter sig detta!!!   Sedan senast så har det väl egentligen inte hänt sådär jättemkt att skriva ...

Av Henrik Tiberg - 2 april 2010 08:08

Idag är det 1 vecka sedan dess att jag fick lämna Danderyds Sjukhus med stränga order om att undvika ALLA former av fysisk ansträngning, skulle dessutom vila! Hade jag själv fått bestämma så hade jag ju åtminstone kunnat jobba i lugnan ro och sedan u...

Av Henrik Tiberg - 30 mars 2010 17:04

Än så länge går det rätt så bra att få dagarna att gå framåt såhär i sjukskrivningstider. Både igår Måndag och idag Tisdag så har det blivitt knappa halvdagar med träning av Leffe, igår var jag ute på Kista brukshundklubb och körde igenom honom i s...

Ovido - Quiz & Flashcards