Direktlänk till inlägg 3 juli 2009

Premiärdopp:-)

Av Henrik Tiberg - 3 juli 2009 08:08

Återigen sitter man nu här och svettas efter en natt med sämre sömn, svettningarna beror i och för sig inte på sömnen utan snarare pga att det är JÄTTEVARMT ute idag med:-)


Igår så körde jag ett lättare distanspass med 3 st snabbare km insprängda, 3.35, 3.35, 3.33 min/km, pj 1 km. Tanken var att känna på den fart som jag tänkte/ hoppas på att hålla vid Lördagens 12 km tävling här i Hjo (Sommarruset), det var jävligt segt då jag dels hade en lång bilresa i kroppen, dels sovit kass och så att det var äckligt varmt (igen!!!). Lyckades att hålla farten bra men det upplevdes lite mer ansträngande än önskat, hoppas på lite svalare på Lördag samt att jag kanske kan få sova lite bättre kommande natt. Totalt så blev det 12 km på 51.29


Utöver löpningen så blev det inte som det var tänkt igår, tanken var ju ett besök i Jönköping. Vi skulle kolla in min nya systerdotter, då gick syrran och fick feber och mådde allmänt risigt. Hoppas att hon mår bättre idag för vi sade att vi skulle göra ett nytt försök idag, vill ju gärna hälsa på dem:-)

Istället för Jönköping så blev det strandpromenaden vid Vättern här i Hjo, BADADE hela eftermiddagen!!! Underbart skönt var det, blev även ett svalkande kvällsdopp. 20 garder stod det på skyllten att det skulle vara i vattnet, jag tror det var varmare för det gick verkligen att njuta:-) Jag kan lova att även hundarna njöt till fulla drag av att svalka sig, även om Leffe är lite av en badkruka (fick simma med honom i koppel;)).


Nu är det frukostdags:-)

 
 
Madde

Madde

3 juli 2009 08:26

och röd som en ermitkräfta blev du över hela ryggen :P
Så sämre sömn KAN bero på hmmm, den lilla extra brännan ;-)

http://bloggen.schaferlyan.se

 
Ingen bild

Jacob

3 juli 2009 08:28

Lycka till i morgon, själv tänkte jag springa ner till bolaget har aldrig mätt sträckan men med en morot som består av några öl ska det väl gå ganska fort.

 
Ingen bild

svinto

4 juli 2009 11:28

Madde > Eller så berode den sämre sömnen på alla hundar som vräkte sig i sängen;)

Jacob > Tack! Målgången vid dagens lopp är precis intill bolaget, tyvärr så har de redan stängt då jag går i mål:(

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Henrik Tiberg - 12 april 2010 19:54

Då var det dags att byta plats på bloggen igen då!   Här är den nya adressen som ni skall spara och lägga på minnet:   http://henriksvinto.blogspot.com/ ...

Av Henrik Tiberg - 11 april 2010 20:08

Insåg helt plötsligt att det är en hel vecka sedan dess att jag senast skrev någonting här!!! Det är ju inget bra, men det finns flera förklaringar till detta. Vi har under den gågna veckan varit utan internet stora delar av tiden (comhem strular/ ar...

Av Henrik Tiberg - 4 april 2010 08:51

av ytterligare en baksida av att inte få träna som jag brukar och vill! Jag kan inte längre fortsätta att trycka i mig en massa mat, godis osv... Nu sätter sig detta!!!   Sedan senast så har det väl egentligen inte hänt sådär jättemkt att skriva ...

Av Henrik Tiberg - 2 april 2010 08:08

Idag är det 1 vecka sedan dess att jag fick lämna Danderyds Sjukhus med stränga order om att undvika ALLA former av fysisk ansträngning, skulle dessutom vila! Hade jag själv fått bestämma så hade jag ju åtminstone kunnat jobba i lugnan ro och sedan u...

Av Henrik Tiberg - 30 mars 2010 17:04

Än så länge går det rätt så bra att få dagarna att gå framåt såhär i sjukskrivningstider. Både igår Måndag och idag Tisdag så har det blivitt knappa halvdagar med träning av Leffe, igår var jag ute på Kista brukshundklubb och körde igenom honom i s...

Ovido - Quiz & Flashcards