Alla inlägg den 4 juli 2009

Av Henrik Tiberg - 4 juli 2009 11:28

Ja, idag så är det dags att dra på sig tävlingsdressen och riva av ett lopp igen:-)

Det som gäller idag är Sommarruset i Hjo (http://www.levandehjo.se/flyerweb.pdf), jag kommer att springa 12 km. Så seg som jag känt mig i bena denna veckan så har jag inte några jättestora förväntningar med dagens lopp, som tur är så är det dock ingen gassande sol idag utan bara kvalmigt varmt (åska på G?!?!).

Har inte kunnat hitta någon karta på hur banan går, men Hjo är ju ganska så platt så det borde inte vara allt för många tuffa backar. Har ingen som helst koll på vad det kommer att vara för medtävlande i dagens lopp, var bara 13 st anmällda till långa klassen (12 km) då jag anmällde mig i Torsdags, så jag vet inte alls vad det är för klass på motståndet!?!?

Jag har tankar på att försöka öppna i ca 3.30 - 3.35 min/km tempo, hoppas på att detta kan vara en bra fart idag. Körde ju i förgår ett pass, i djävulsk värme, där jag testade denna farten och det var jobbigt men ändå OK. Får väl se hur det känns?!

Nu är det dags att fylla på med lite lunch innan det är dags att ladda lite, starten går kl. 15.00

Ovido - Quiz & Flashcards